Komoly pénzt termelnek azok a húszas éveikbe lépő fiatalok, akik kisgyerekkoruk óta a neten lógnak. Az influencer marketing le is csapott rájuk.
Púdert pamacsol csinos arcára Viszkok Fruzsi, és 269 ezres követői táborára kacsintva lelkesen szedi elő kedvenc kozmetikumait a Rossmann piperetáskájából. Ez már nem egyszerűen szponzorált tartalom, komoly szerződés van mögötte. Az amúgy gazdasági végzettségű huszonéves nem volt rest, bekopogott a drogériánál, és felajánlotta az együttműködését. Miután a német anyacégnél már több bloggerrel és youtuberrel is sikeres kampányokon voltak túl, a budapesti központ is belevágott az akcióba. Fruzsi két videót rakott ki, posztolt a Facebookon és az Instagramon is, két budapesti és három vidéki közönségtalálkozón vett részt, és az eredmény nem is maradt el – magyarázták az elégedettség okát a Rossmann-nál a HVG-nek. A rajongók kisöpörték a portékát a boltokból, sőt a webshopból is, úgyhogy november első felében már indul a második kampány.
Milliós nézettségükkel a televíziós csatornákkal kezdtek vetekedni azok a fiatalok, akik a közösségi oldalakon osztják meg videóikat, képeiket, bejegyzéseiket – magyarázta a HVG-nek a Special Effects Media Kft. ügyvezetője, Szabó Gergő. A cég a Google és a youtuberek együttműködését koordinálja, miután néhány évvel ezelőtt sikerült egy speciális partneri státust kialakítania az amerikai multival. A vloggerek jelentős része velük szerződik: a tartalmak előállítóinál a szerzői jogok maradnak, a hirdetésértékesítés kizárólagos joga a Special Effectsé. A Google leharapja a maga részét, a maradékon pedig osztozik a többi szereplő.
A legfőbb célcsoport a 14–23 éves korosztály, amely kellően nagy a saját pénztárcához, de még kiválóan befolyásolható és fanatizálható. Az üzleti világ már megtalálta a korosztályt, csak idő kérdése, mikor startol rájuk a politika is. Bécsben a városvezetés éppen most vonta be őket a turisztikai marketingbe.
Részletek az e heti HVG Gazdaság rovatában.