A legnagyobb portálokon a vásárló az úr, talán jobban, mint kellene.
Egy termékeit interneten árusító vállalkozó a The Guardiannek írta meg a tanulságos történetét, a nyilvánosságtól remélve megoldást. A levél szerint az Etsy (leginkább kisvállalkozók kézműves termékeinek platformot biztosító portál) olyan üzleti politikát folytat, amely mögött a hasonlóan kegyetlen eBay elbújhat.
A vállalkozó 2007 óta árul az Etsyn keresztül, de a boltját kétszer is időlegesen bezárták. Az első alkalommal az Etsy összekeverte őt egy másik boltossal, aki ellen panasszal éltek a vevői, és bár a helyzetet órákon belül tisztázták, a portálnak öt napig tartott, amíg újra kereskedni engedte a vétlen boltost.
A másik esetben az Etsy minden előzetes figyelmeztetés nélkül bezárta a boltot, azért, mert egy vevő nem kapta vissza a megvásárolt kabátja árát, miután a ruhát visszaküldte. A vevő panaszt tett a bolt ellen, és az Etsy azonnal lépett, csakhogy ezúttal sem vizsgálta ki az esetet: a boltnak volt igaza, mert a ruhát a 21 napos határidő után küldték vissza, ráadásul sérülten. Az Etsy azonban nem vette tudomásul a boltos panaszát, aki sehova sem fordulhatott a problémájával.
Az újság megkereste az Etsyt is, de a cég azzal hárított, hogy konkrét eseteket nem kommentál.
* * * Támogatott hitel vállalkozások számára
A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.