Újabb lehetséges verziót villantott fel a Zoom.hu a felújított metróban galibát okozó fakocka ügyében.
Tarlós István főpolgármester csütörtöki sajtótájékoztatóján még azt mondta az újabb ajtóproblémát okozó fakockáról, hogy „valaki szépen elhelyezte azt két állomás között, a csúcsforgalomban”. A Zoom.hu értesülései szerint azonban nem biztos, hogy ilyen egyszerű a válasz.
Az egyik ajtó záródását akadályozó fakocka egy rétegelt, több furnérból összeragasztott tárgy volt, és a tömegközlekedési járművek padlójának anyaga évtizedek óta tartalmaz ilyet. Azt nem tudni ugyan, hogy a Pandaként vagy Moszkvicsként emlegetett felújított orosz metrók padlója miből áll, de közlekedési szakemberek a lapnak azt mondták: a metrók padlózatának felépítése általában úgy néz ki, hogy alul egy fém hullámlemez biztosítja a tartást, erre jön a rétegekből préselt, éghetőség ellen kezelt falemez, végül a linóleum vagy műanyag járófelület.
Gyártáskor a falemezeket helyben szokták fűrészeléssel pontosan méretre vágni, a kocsi alakjához illeszteni, tehát éppenséggel le is vághattak belőle olyan darabot, ami most a bajt okozta. Ha az új, fehér vagonok padlózata is ilyen, betű szerint a főpolgármester akkor is igazat mondott egyébként, amikor azt állította: az utastérben nincs is fa, hiszen a padlózat belseje nem része az utastérnek.
Elvileg lehetséges tehát, hogy a kocka magából a kocsiból származik, és egyszerűen rossz helyre került, valószínűbbnek látszik azonban, hogy nem így történt. Származhatott akár valamelyik másik, akár évekkel ezelőtt szétbontott, javított szerelvényből. A fotókon mindenesetre erősen használtnak, kopottnak tűnik.
A lap felveti azt is: az ilyen apró anyagdarabok sok mindenre alkalmasak. Például üzemen kívül, tárolás során ki lehet támasztani velük az ajtókat, hogy könnyebb legyen karbantartáskor, takarításkor kinyitni azokat.