Vállalkozás MTI 2017. május. 18. 06:15

Egyre nagyobb biznisz nálunk is a grillszezon

Egyre nő a kereslet a grillkolbászok és grillsajtok iránt.

 Milliárdos üzlet a grillszezon, a kapcsolódó élelmiszerek és a non-food termékek iránt is nő a kereslet - írja csütörtöki számában a Világgazdaság.

A grillkolbászok, -fűszerek és -sajtok éves forgalma meghaladta tavaly a 3,5 milliárd forintot, a lapnak nyilatkozó áruházláncok pedig idén további növekedést várnak.

A grillsajtoké a legdinamikusabban fejlődő szegmens, 58 százalékkal, 739 millió forintra emelkedett a teljes bolti eladás. A grillkolbász iránti kereslet 19 százalékkal 2,3 milliárd forintra nőtt, a grillfűszerek piaca pedig 26 százalékos növekedéssel 518 millió forintosra duzzadt - írja a Világgazdaság a Nielsen piackutatótól származó adatokra hivatkozva.

Grillkolbászból több mint ezer tonnát, fűszerből 695, sajtból pedig 290 tonnát értékesítettek országszerte tavaly.

A non-food termékek piaca is dübörög: a gáz-, a faszenes és a betongrillek mellett a kerti bútorok is igen keresettek - olvasható a Világgazdaságban.

Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.