A Cadbury örülhet, a négyosztatú csokiforma nem a Nestlé előjoga a brit fellebbviteli bíróság szerint.
A Cadbury javára döntött szerdán a brit fellebbviteli bíróság abban az évtizedes perben, amelyet a Nestlé indított azért, hogy levédesse a KitKat szerintük egyedülálló, négyosztatú formáját - adta hírül a BBC. A Nestlé igényét először 2007-ben támadta meg a Cadburyt gyártó Mondelez.
Korábban a Cadbury is pert indított azért, hogy levédesse a lilának azt az árnyalatát, amelyet édességeik csomagolásán használnak, ennek a követelésnek sem adott helyet a bíróság. Szerdán azonban a Cadbury vezetői ünnepelhettek.
A Nestlé panaszát már korábban is többször visszadobták. Az ügyet nem segítette azt sem, hogy 1937 óta létezik egy Kvikk Lunsj (gyors ebéd) nevű norvég csoki, amelynek ugyanolyan alakja van, mint a KitKat-nek, ráadásul az Egyesült Királyság egyes részein kapható.
A Nestlé csalódott a döntés miatt, és még gondolkodik a következő lépésen. A KitKat-et szerte a világon kedvelik, négyosztatú formáját jól ismerik a vásárlók. Ezt a formát több országban jogi védelem illeti meg, így például Németországban, Franciaországban, Ausztráliában, a Dél-afrikai Köztársaságban és Kanadában - közölte a cég.
A Cadbury tulajdonosa viszont üdvözli a döntést.
Az ítélet után KitKat-másolatok jelenhetnek meg a boltokban, diszkontláncok már próbálkoztak ilyesmivel. Az Aldit és a Lidlt már korábban is megvádolták, hogy sajátmárkás termékeivel híres brandeket utánoz.
A KitKat 1935-ben került a polcokra ugyanebben a formában, csak akkor még Chocolate Crispnek hívták. 2015. szeptemberben már az Európapi Bíróságot sem sikerült meggyőznie a Nestlének. A bíróság arra kérte a céget, bizonyítsa be, hogy a fogyasztók a formája alapján választják ki a terméket, és ezt végül nem tudták igazolni.