Vállalkozás hvg.hu 2017. április. 18. 10:45

Rárepült a konkurencia a túlfoglalt gépről leráncigált utas botrányára

Az egész világot bejárta a videó, amelyen mindenki láthatta, hogyan ráncigáltak le a United Airlines gépéről egy utast, aki a túlfoglalás áldozatául esett.

A légitársaságoknál megesik, hogy több jegyet adnak el, mint amennyi hely van az adott járaton. A sok évtizedes tapasztalat szerint ugyanis az utolsó pillanatban több utas is eláll az utazástól, tehát marad szabad hely. De néha nem. Ezért kellett David Daot megkérni, hogy hagyja el a gépet. Ez elvben egy legális procedúra, és a leszállított utasnak kártérítés jár. Daot azonban ez nem érdekelte, ellenállt, ezért alaposan helyben hagyták, eltört az orra és agyrázkódást is szenvedett. Később a United Airlines bocsánatot kért, Daot ez nem hatotta meg, és beperelte a társaságot.

Persze ennek az ügynek, akármi is lesz a vége, nem a magányos utas a fő nyertese, hanem a konkurens amerikai társaság, a Delta Air Lines (DAL). Ők ugyanis közölték: 10 ezer dolláros, egész pontosan 9950 dollár bánatpénzt fizetnek a túlfoglalás miatt leszállításra kényszerülő utasnak. Eddig 1350 dollár volt a kártérítés maximális összege, ezt a summát az amerikai közlekedési minisztérium határozta meg.

 Persze azért a jövőben, az overbooking miatt leszállított DAL utas se számítson arra, hogy bankszámlájára, hirtelen befut egy 10 ezer dolláros utalás. A DAL honlapján közölte: a bánatpénz „Delta Dollars” utalvány lesz, vagyis csak újabb DAL repülőutakra lehet elkölteni. A DAL, amelynek fő részvényese Warren Buffet, a dúsgazdag milliárdos, tavaly remek évet zárt, 4,4 milliárd dolláros nettó bevétellel. Ha 2016-ban is alkalmazták volna most beígért kártérítést, csak 12 millió dollárral csökkent volna a többmilliárdos nyereség. Vagyis van miből nagylelkűnek lenni, ráadásul jó nagyot lehet belerúgni a konkurenciába – írja a párizsi Le Figaro.

 Persze a United Airlines is megpróbál kikeveredni az imázsát romboló ügyből. De eddig csak annyira futotta, hogy előbbre hozták a becsekkolás időpontját: minimum egy órával a felszállás előtt a pultnál kell lenni, és ha valaki már a helyén ül, mostantól nem lehet a gép elhagyására kényszeríteni. De a baj már megtörtént.