Az Audi első negyedéves forgalmát visszavetette a kínai eladások csökkenése.
Az Audi eladásai márciusban is és az első negyedévben is csökkentek.
Márciusban 7 százalékos csökkenéssel 173 ezer autót adott el a gyártó, ebből 41 ezret Kínában, 19 százalékkal kevesebbet, mint tavaly márciusban.
Az Audi kínai eladásait a meglévő márkakereskedői hálózata fogja vissza, mivel az autógyár egy új partner bevonásával egy új értékesítési csatorna létrehozásán dolgozik.
Dietmar Voggenreiter értékesítési igazgató szerint azonban a márkakereskedőkkel az elmúlt hetekben történt egyeztetések során már sikerült nagy előrelépést tenni a nézeteltérés elsimításában, és ennek alapján "bizalommal tekint az év hátra lévő részére", nem utolsósorban az új A8-as modell piaci bevezetésére alapozva.
Az Audi prémium-kategóriás német konkurensei növelték eladásaikat az első negyedévben: a Mercedes eladásai 16 százalékkal 561 ezerre, a BMW eladásai pedig 5 százalékkal 503 ezerre emelkedtek.