Egyre többen figyelmeztetik az Univert, hogy 2017-ben nagyon nem jó ötlet szexista szlogenekkel eladni a majonézt.
Nem ilyen reakciókra számítottak az Univernél, amikor arra kérték a vásárlóikat, hogy „múltidéző, de a mának is szóló rigmusokat” tervezzenek a falvédőkre, illetve majonézes flakonokra. Jó néhány szlogenből kiderül, hogy a nőnek a helye a konyhában van, a férfi egyetlen feladata pedig az, hogy adja a konyhapénzt. Ugyanis
Egy jó feleség mindig kedves, ettől lesz a férj is rendes.
És persze azt, hogy
Az én uram a legjobb ember, ha Univerrel főzök, nem ver.
A kampány beindította azoknak a fantáziáját is, akik úgy gondolják, hogy a nőknek lehet más céljuk is az életben, mint főzni a férjükre. A Nem tehetsz róla, tehetsz ellene Facebook-oldalon gyűjtöttek össze több átrajzolt falvédőt.
Az Univer megpróbálta megvédeni a szlogeneket. Mint írták, sajnálattal értesültek arról, hogy
az eredeti, valódi falvédőkről vett évszázados szövegeket fogyasztóink egy része félreértette.
Az Univer egyértelműen és megkérdőjelezhetetlenül a nemek közötti egyenjogúság értékeit képviseli – írták, majd beraktak egy „Szép asszonynak jobb a főztje is” falvédőt. Szerintük a kommentekből azért észrevehető, hogy „a valós múltunkat visszaidéző, a legendáinkhoz, népmeséinkhez, dalainkhoz hasonlóan nem ritkán humoros, ironikus hangvételű falvédőkbe a döntő többség nem akar többet belemagyarázni, mint amik valójában: emlékek a XX. századból”.