Vállalkozás MTI 2017. március. 15. 19:09

A Renault lesz az új Volkswagen?

Cáfolta a Renault, hogy olyan szoftvert tett dízelmotoros modelljeibe, amivel befolyásolhatta a mutatott emissziós értékeket a teszteken. A Libératon című napilap szerint ez történt.

A Libération szerdán közzétette a motorok emissziós értékeivel összefüggésben a francia versenyjogi, fogyasztóvédelmi és csalásellenes hivatal (DGCCRF) által készített jegyzőkönyvet, amely alapján január 12-én megtévesztés gyanújával ügyészi eljárás indult az autógyártó ellen.

A 2016. novemberi dokumentum szerint a Renault "megtévesztette a fogyasztókat az elvégzett tesztek révén, mégpedig a károsanyag-kibocsátást ellenőrző vizsgálatokkal. A stratégia célja az volt, hogy meghamisítsák a környezetvédelmi vizsgálatokat". A lap azt állítja, hogy a jegyzőkönyv a Renault egyes motorjainak teljesítménye közötti eltérésekre világított rá a próbapadon történt tesztelés és a valós körülmények közötti használat során.

Az eredményekből azt lehet gyanítani a jegyzőkönyv szerint, hogy egy csaló szoftvert helyeztek el, amely specifikusan módosítja a motor működését a próbapad különleges körülményei között azért, hogy a károsanyag-kibocsátás akkor ne haladja meg a határértékeket.

A Libération szerint az elmúlt hét évben mintegy 900 ezer járművet szerelhettek fel csaló szoftverrel.

A gyanú a német Volkswagen károsanyag-kibocsátási botrányára emlékeztet. A legnagyobb európai autógyártó 2015 szeptemberében elismerte, hogy mintegy 11 millió, EA 189 típusú motorral üzemelő autóba telepítettek olyan szoftvert, amely csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban azonban nem.

A Renault szerdai közleményében kiegyensúlyozatlannak nevezte a Libération cikkét, emlékeztetett arra, hogy semmilyen európai vagy francia szabályozást nem sértett meg, és cáfolta, hogy csalásra lehetőséget adó szoftverekkel szerelte volna fel modelljeit. Az autógyártó hozzátette, hogy nem kíván egy folyamatban lévő eljárást kommentálni, és kizárólag az ügyben eljáró vizsgálóbíróknak tartozik magyarázattal. Carlos Ghosn, a Renault elnök-vezérigazgatója korábban azt mondta, hogy semmilyen csalás nem történt a cégnél.

hvg360 Dobszay János 2025. április. 01. 09:30

„Hidat foglalni nem kell félnetek jó lesz...” – amikor Orbánnak még nem volt baja az Erzsébet híd elfoglalásával, sőt

A nem tüntető többségnek joga van ahhoz, hogy normális módon élhesse az életét, hidakat lezárni nem normális dolog – mondta Orbán Viktor az Erzsébet híd, majd több másik budapesti híd forgalmát megbénító múlt keddi tüntetésről. A szokásos közrádiós interjúban pedig azt is belengette, hogy ha folytatódnak a „hídfoglalós” demonstrációk, akkor a gyülekezési jog további korlátozásától sem riad vissza. Pedig volt idő, amikor még ő is megengedőbb volt a tiltakozások ezen formájával.