Csak Diósgyőrben van olyan gyára a Nestlének, ahol tudnak csokimikulást gyártani, így innen viszik többek között Brazíliába és Dél-Afrikába is a csokifigurákat.
A csokoládé-nagyhatalom Svájc és Belgium kisgyerekeinek is Észak-Magyarországról, a Nestlé diósgyőri üzeméből hozza a csokifigurákat a Mikulás – közölte a cég. Mint írták, a borsodi üzemben pontosan ismerik a világ csokiízlését, és eszerint készítik el termékeiket 5 kontinens 24 országát kiszolgálva.
Magyarországgal együtt ugyanis összesen 24 országba viszik a Nestlé diósgyőri gyárában készült üreges csokoládétermékeket. Diósgyőrben már több évtizede gyártanak csokimikulásokat, és itt működik a Nestlé egyetlen, kizárólag erre specializálódott gyártóegysége a világon.
Az idei karácsonyi szezonra több mint 60 millió darab készült itt, ami majdnem 1900 tonnának felel meg, ennek a 90 százaléka ráadásul exportra készült. Ez 13 százalékkal több is, mint tavaly.
A diósgyőri gyárban közel négyszázan dolgoznak, és minden terméket valódi csokoládéból készítenek, ugyanis a magyar vásárlók számára is egyre fontosabb a minőség, így a karácsonyi és húsvéti szezonokban egyaránt a valódi csokoládéból készült figurákat keresik.
A különböző országokban azonban más-más a fogyasztók igénye és ízlésvilága is. Az olasz piac számára először készítettek idén óriás Baci figurát, azaz üreges étcsokoládét két darab Baci pralinéval megtöltve, ami az olasz piac ikonikus terméke. A német vásárlók speciális ízvilágát elégítik ki leginkább a mentolos étcsokoládé After Eight figurák, illetve itt a legnépszerűbbek a gabonapehellyel dúsított KitKat figurák. Az angol piacon pedig nagy megbecsülésnek örvend a Milkybar márka, amelynek legfőbb jellemzője, hogy fehér csokoládét tartalmaz.
Nem csak ízben, de a külső megjelenésben is akadnak eltérések a különböző piacok között: csomagolás, illetve forma szempontjából a legtöbb országban a hagyományos mikulás figura és a télhez kapcsolódó karakterek a jellemzők (pl. pingvin, hóember, rénszarvas), a cseh piacon azonban a helyi szokásokból adódóan Szent Miklós püspök alakja jelenik meg a figurákon, Hollandiában pedig a szintén püspöki süveget viselő „Sinterklaas” érkezik a hagyományok szerint, és nincs ez másként az édességek piacán sem.
Magyari Zoltán, a Nestlé diósgyőri gyárának termelésvezetője azt mondta, Magyarországon gyártott csokikülönlegességek kerülnek piacra olyan nagy csokoládéhagyományokkal rendelkező országok boltjaiban is, mint például Svájc vagy Belgium, de már a kakaóbab egyik hazájába, Brazíliába is exportálnak a figurákból.
Idén több új terméket is gyártanak Diósgyőrben: ilyen a Smarties maci, amely egy másik, kisebb macifigurát rejt magában; a Mikulás barátja Rudolf, a rénszarvas immár 21g-os méretben is elérhető a fogyasztók számára; de édességekkel megtöltött karácsonyi házikó is kapható lesz idén karácsonykor Smarties, KitKat, illetve After Eight verzióban is. Az étcsokoládét kedvelőknek készül a Boci étcsokoládés mikulás, amely idén a 100g-os mellett egy 40g-os változatban is kapható.
A Nestlé dietetikusa egyébként elmondta, a csokifogyasztásban a mértékletesség a legfontosabb, és hogy csak jó minőségű csokoládét ajánlott fogyasztani. Mint elmondta, csokoládé esetében maximum 20-25 gramm csokoládé az egy adag, a csokoládé milyenségétől, illetve a gyermek életkorától, aktivitásától függően. Csokimikulásra fordítva ez lehet egy kisebb figura egésze, vagy egy nagyobb mikulás fele, harmada, méretétől függően.