Elég alacsony kihasználtságra számíthat a legtöbb alkalmazás az Adobe éves mobilos kutatása szerint. A legrövidebb életciklusa a játékoknak van, mivel a felhasználók túl nagy kínálatból válogathatnak és hamar rá is unnak egy-egy játékra.
Alig próbálnak ki új alkalmazásokat és a meglévőeket is egyre inkább hanyagolják a felhasználók az Adobe éves mobilos benchmark jelentése szerint. Hiába nő a letöltések száma, mivel ezt követően már ritkán veszik igénybe az új appot a felhasználók. A kutatási adatok szerint tízből öt alkalmazást kevesebb mint tízszer nyitnak meg a mobilhasználók – közülük a vásárlói appok vezetik a listát, amelyeknek 60 százaléka jut erre a sorsa, majd 54 százalékos aránnyal ezt az egészségügyi, média és szórakoztató, valamint a pénzügyi alkalmazások követik.
Tízből két appot viszont mindössze csak egyszer futtatnak a felhasználók, mely listát a média és szórakoztató téma vezeti 24 százalékos lemorzsolódási aránnyal, szintén 20 százalék körüli arányt ér el a pénzügyi, vásárlói és egészségügyi alkalmazások letöltés utáni mellőzése is.
A legtöbben akkor távolítanak el egy appot, ha azt a letöltés után mégsem találják hasznosnak. Legutóbb játékokat töröltek a legtöbben a megkérdezettek közül, 41 százalékban a legfiatalabbak korosztályából, de 33-36 százalékkal követi őket a másik két korcsoport is. Ez az a típus, amelynek az Adobe szerint is legrövidebb az életciklusa, mivel a felhasználók túl sok lehetőséggel rendelkeznek, és hamar rá lehet unni egy-egy játékra.
Világsiker az idióta applikáció, ami csak azt tudja mondani, hogy YO
Az izraeli fejlesztőcég nem ebből akar meggazdagodni.
Nem meglepő, hogy a randizós alkalmazásokkal a 25-34 év közöttiek foglalkoznak leginkább. Használati gyakoriság szerint is kiemelkednek a pénzügyi, az utazási és a vásárlási alkalmazások, amelyeket a 24-29 százalékkal futtatnak többet a felhasználók évről évre. A vásárlási alkalmazásoknak értelemszerűen a negyedik negyedévben, karácsony körül ugrik meg a használata, de utána visszaesik. Eközben a pénzügyi alkalmazások használata folyamatosan növekedett az utóbbi negyedévekben. Még mindig lehet hová terjeszkedni ezen a területen, ugyanis a 18-24 évesek 48 százaléka és a 35 év felettiek 64 százaléka egyáltalán nem használ mobil fizetési megoldásokat – olvasható a HWSW oldalán.