Az ország egyik legnagyobb jótékonysági akciójának több ezer dobozra van szüksége, nagy cégek jelentkezését várják. A lakosságnak pedig azt az üzenetet küldik, hogy a kidobásra ítélt, de még nem lejárt élelmiszereket inkább juttassák el rajtuk keresztül a rászorulóknak.
Alig két hónap van karácsonyig és nem kis bajban van a Mikulásgyár. Nincs ugyanis elég dobozuk, amibe csomagolhatnák az ajándékokat - közölte a nagyszabású adományozási akció kommunikációjáért felelős ügynökség szombaton.
A Mikulásgyár most cégek segítségét kéri: küldjenek minél több dobozt nekik. Olyan vállalatok jelentkezését várják, amelyek sok ezer dobozt tudnak eljuttatni hozzájuk ingyen. Annak, aki segíteni akar, csak el kell hoznia ezeket a Hősök terére - közölte Zsolnai Endre, a Mikulásgyár szervezője.
Miközben sok család éhezik, a magyarok rendkívül pazarlóan élnek - írták. A legfrissebb adatok szerint hazánkban évente 560 ezer tonna élelmiszer kerül a szemétbe, egy család évente átlagosan 100 kilogramm élelmiszert dob ki. Ez azt jelenti, hogy minden megvásárolt élelmiszer 10 százaléka landol a szemétben. A Mikulásgyár azt kéri, hogy ne dobják ki a feleslegessé vált, lejárat közeli (tehát nem lejárt!) élelmiszereket, hanem juttassák el hozzájuk, hogy olyan családok kaphassák meg, akik nélkülöznek.
A Mikulásgyár december 2-án nyit, idén az Őrangyalok Ligájával együttműködésben, így ezentül nem csak élelmiszert tudnak adni a rászorulóknak, hanem olyan élményeket is, amelyek jobb kedvre deríthetik a kisgyermekeket. A liga a Mikulásgyárral közösen azt tervezi, hogy ötszáz olyan gyereket visz el színházakba, kirándulni és egyéb programokra, akiknek nem sok részük lehet hasonló kikapcsolódásban. Ebben a programban a balatonfüredi Trüffel bár is részt vesz, ott alakítják ki ugyanis a Jótékonysági Sütigyárat. Az itt eladott édességek árából tűzifát vesznek, és üzemanyagot tankolnak abba az autóba, amely moziba, színházba viszi a szegénységben élő gyerekeket.
A Mikulásgyár Európa legnagyobb adománygyűjtő akciója. Évente több százezer családnak tudnak segíteni a karitatív akció keretén belül. Az szervezetnek most az a legnagyobb problémája, hogy nincs elég doboz, amibe csomagolják az ajándékokat. Ezért - tette hozzá Zsolnai Endre, a Mikulásgyár tulajdonosa.
(Nyitóképünk illusztráció, egy Blaha Lujza téri ételosztáson készült 2014 karácsonyán.)