Megtévesztette a fogyasztókat üdülési jogok eladásáról szóló ajánlataival a Royal Marketing Európa Kft., amit a Gazdasági Versenyhivatal 12 milliós bírsággal ”jutalmazott”.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) maximális bírságot – 12.192.100 forintost – szabta ki a jogsértésért a társaságra.
A szervezet a döntésében megállapította, hogy a Royal Marketing Európa Kft., amely 2014 januárjától 2016 júniusáig telefonos és személyes egyeztetések keretében, valamint a weboldalán népszerűsítette üdülési jogokkal kapcsolatos ajánlatait
- valótlanul állította, hogy üdülési jogok másodlagos értékesítésével foglalkozik, és e tevékenységében eredményes, mert valójában ezzel ténylegesen nem foglalkozik;
- elhallgatta – megsértve ezzel az ágazati szabályokban foglalt tájékoztatási követelményt –, hogy a fogyasztóknak lehetőségük van elállási joguk gyakorlására a megbízási szerződés megkötését követően;
- nem törekedett a jóhiszeműség és a tisztesség alapelvének megfelelő gyakorlatra a fogyasztókkal történő kapcsolattartásában.
A GVH a cégnek az érintett szolgáltatás értékesítéséből származó bevételből indult ki, amikor megállapította a bírság mértékét. Súlyosító körülményként értékelte egyebek mellett, hogy a cég kereskedelmi gyakorlata több szempontból is jogsértő volt, a fogyasztók széles körét érte el, illetve időben elhúzódott.
Az sem tetszett a GVH-nak, hogy a megcélzott fogyasztói kör jelentős része idősebbekből áll, akik minél hamarabb és nagyobb áldozatot is vállalva szeretnék meglévő üdülési jogukat eladni, így kifejezetten nyitottak és érzékenyek az ilyen üzenetekre.