Vállalkozás hvg.hu 2016. október. 06. 08:13

Újra bemártották itthon a Tescót, most a húsok miatt

Gyengébb minőségű, alacsonyabb áron beszerezhető tőkehúsokra váltott a Tesco – állította a Magyar Idők a lánc beszállítóira hivatkozva. A lap szerint tovább szűkül a legnagyobb piaci szereplő árukészlete, illetve az üzletek eladótere, amit a cég a vásárlók igényeivel indokol.

A korábbiaknál alacsonyabb beszerzési áron, gyengébb minőségű tőkehúsokat rendelt beszállítóitól a Tesco áruházlánc, a termékek fogyasztói ára azonban nem lett alacsonyabb az üzletekben – írta a Magyar Idők.

Azt írták, a céggel jelenleg is beszállítói kapcsolatban lévő vállalkozó neve elhallgatását kérve azt jelezte, hogy az utóbbi időben a megrendelések során a vállalat képviselői kifejezetten az árak mérséklésére helyezték a hangsúlyt, szemben azzal, hogy megfelelő minőségű termék kerüljön a pultokba.

"Az illetékes úgy fogalmazott: nem baj, ha rosszabb a minőség, csak olcsóbb legyen az áru" – idézte a beszámoló egy sertéshúsokat beszállító cég vezetőjét, aki szerint az alacsonyabb árú alapanyag például a sertés egyes részeinek zsírosabb változatát jelentheti, amely kevesebb színhúst tartalmaz.

Ezzel szemben úgy tűnik, hogy a nyomott beszerzési árral megszerzett különbözet nem jelentkezik a húspultok fogyasztói áraiban – fogalmazott a Magyar Idők, amely szerint a darált sertéshús akció keretében kilogrammonként 899 forintba kerül a Tescónál, míg egy másik nemzetközi áruházlánc ugyanezért 719 forintot kér.

Arról is írtak, hogy tovább szűkül a láncnál eddig megszokott kínálat úgy a friss élelmiszerek, mint az iparcikkek, műszaki eszközök, használati tárgyak terén. A hipermarketekben külsős kereskedőknek bérbe adható üzlethelyeket alakítanak ki, ennek megfelelően az áruházak eladótere és a polcok mérete szembetűnően csökken.

A lap megkeresésére a Tesco azt közölte, hogy a választék változása nem áll összefüggésben a korábban kommunikált, a céget érintő átalakításokkal. A lánc mindig a vásárlói igényeknek megfelelően alakítja ki a kínálatát, amihez a csaknem hárommillió, Clubcard pontgyűjtő kártyával rendelkező vevőjük fogyasztási szokásait elemzik.

Ez alapján van olyan termékkör, amit lehet szűkíteni – tette hozzá a vállalat sajtóosztálya. Hangsúlyozták, hogy az árukészlet csökkenése nem jelenti a választék csökkentését, pusztán a készletek optimalizálását, ami mindig az aktuális forgalomhoz igazodik.

Az eladóterek átalakításával kapcsolatban azt írták, ezt ugyancsak a vásárlói igények indokolják, a fejlesztések célja a hatékonyabb helykihasználás.