Több mint 30 millió eurós beruházásról és közös vállalat létrehozásáról szóló megállapodást írt alá a Magnus Aircraft vezetősége Kína Hebei tartományában, Shijiazhuang városában.
Célba értek a Magnus Aircraft kínai tárgyalásai, repülőgép-összeszerelő vegyes céget indítanak az egyik legnagyobb kínai vállalattal. A cégalapító dokumentumokat szeptember 13-án a kínai Shijiazhuang városban Katona Imre, a Magnus Aircraft vezérigazgatója és Wu Zhenshan, a Tianshan Industrial Group elnök-vezérigazgatója látta írta alá. A Magnus Aircraft China repülőgép-összeszerelő kínai-magyar vegyes vállalkozás 2017-től megkezdi működését.
Piacban lesz: 2600 reptér épül Kínában |
A világ első teljesen elektromos, kétüléses, oktató és alap műrepülhető repülőgépének megalkotói 2015 őszén Európából egyedüliként vettek részt egy Kínában megrendezett repülős szakkiállításon, ahol 2600 új kis és közepes repülőtér építéséről szóló megállapodást írt alá a Kínai kormány a városi vezetőkkel. A Magnus Aircraft kínai partnere ekkor kapta meg a három Hebei tartományi repülőtér építésére szóló koncessziós jogot is. |
A több, mint 30 millió euró befektetésből létrejövő vállalat 2022-ig 1500 darab Fusion 212 típusú, robbanómotoros repülőgépet szerel össze és értékesít magyar licence alapján Kínában. Kína top 500-as vállalatában egyikével kötött megállapodás alapján, a zöldmezős beruházás keretein belül egy közepes méretű repülőtér, egy összeszerelő és karbantartó üzem, valamint a Magnus Pilot Academy pilótaképző centrumhálózat is felépül.
A Magnus Aircraft kecskeméti üzemében készült géptestekből és alkatrészekből, magyar szakemberek felügyelete alatt végszerelik és kezdik meg a kész légijárművek értékesítését. A magyar vállalat ezzel az üzlettel 6 év alatt összesen 50 milliárd forint árbevételre tehet szert és összesen 600 fő munkatárs alkalmazására nyílik lehetősége kecskeméti gyárában, amely komoly kapacitásbővítés előtt áll. Mindezek mellett Kínában további 250 fő munkavállaló dolgozik majd az első ütemnek köszönhetően. A szakmai felügyeletet, a repülős szakértelmet és a betanítást mind a Magnus Aircraft magyar szakemberei végzik és a menedzsment főbb döntéseit is magyar vezetők hozzák meg a sikeres jövő érdekében.
A kínai légtérva polgári repülés számára 2016 januárjától fokozatosan megnyílik, így egyre nagyobb piac várja a kiképző és sportrepülőgépeket. A Fusion 212 típusú, robbanómotoros repülőgépeket követően az eFusion, vagyis az elektromos hajtású légijárművek Kínába történő kiviteléről 2018-tól nyílik lehetőség, mely egy újabb, jövőbeni megállapodás tárgya, és ez további bővítéseket is eredményez.
El van ájulva a világ a magyar elektromos kisrepülőtől
Egy kecskeméti hangárban összeraktak egy kétüléses sport- és oktató repülőgépet, amely már most világszám, és nagyon úgy fest, pár éven belül letarolhatja saját világpiacát. Öt éve még papíron sem létezett a Fusion 212, ma már több százat azonnal el tudnának adni a Siemensszel közösen fejlesztett magyar karbonrepülőgépből.