Vállalkozás hvg.hu 2016. augusztus. 16. 09:56

Uber-szerű fizetésre vált egy taxitársaság

Azzal, hogy a Cellum mobilfizetési funkciójával bővül a Green Taxi applikációja, a társaság a hazánkból múlt hónapban kivonult Uber egyik technológiai eszközét építi be a rendszerbe.

Hamarosan nemcsak autórendelésre vagy a fuvardíj nyomon követésére használhatják a környezettudatos utasok a Green Taxi applikációját, hanem fizethetnek is vele a Cellum technológiájának köszönhetően.

Magyarország egyik legnagyobb mobiltárca-szolgáltatója ezúttal a környezettudatosságáról ismert, kizárólag elektromos autókat üzemeltető taxitársasággal, a Green Taxival lépett partnerségre. A Cellum megoldásaival kibővített szolgáltatás lényege, hogy az utasok előzetesen beregisztrálhatják (egy vagy több) bankkártyájukat a társaság már jól ismert mobil applikációjába, a fuvar végén pedig jóváhagyhatják a végösszeget, dönthetnek a borravalóról és fizethetnek. A jóváhagyás lehetősége kiemelkedő a taxis appok sorában, hiszen így az utas tudta nélkül egyetlen forintot sem emelhetnek le a kártyájáról.

„A Green Taxi volt az egyetlen magyar taxistársaság, amelyik nem támadta, hanem üdvözölte az Uber jelenlétét. Most úgy döntöttek, hogy a Magyarországról nemrég kivonult közösségi szolgáltatóéhoz hasonló fizetési élményt építenek az alkalmazásukba, ehhez pedig a Cellumot választották. A mai fogyasztók rendkívül tudatosak, a kényelem mellett azt is elvárják, hogy biztonsággal, teljes kontroll alatt tudják tartani költségeiket, nekünk pedig az a célunk, hogy megfeleljünk ezeknek a kihívásoknak” – mondta el Kóka János, a Cellum Global Zrt. elnök-vezérigazgatója. A Cellum által szabadalmaztatott ún. Split Secret („eltört titok”) technológiának köszönhetően a fizetés banki biztonsági szintű rendszerben zajlik, hiszen az a bankkártya adatait titkosítja és darabjait fizikailag külön-külön tárolja. A Cellum fejlesztői a céges ügyfelekre is gondoltak, hiszen egy bankkártyát több alkalmazott is tud regisztrálni, így a cégeknek nem kell annyi bankkártyát kiadniuk, ahány alkalmazottjuk taxit használ, illetve a készpénz-adminisztrációval sem kell foglalkozniuk.

„A Green Taxi, csakúgy mint az Uber, az innovációt mint közösségi alapmotívumot az egyik legfontosabb értékként fogalmazta meg a vállalkozás beindításakor. A Green Taxi nem egy egyszerű személyszállítást lebonyolító cég, hanem egy közösségi érdek által vezérelt üzleti vállalkozás. Célunk, hogy olyan minőségi szolgáltatásokkal lépjünk a piacra, mint például a mobilfizetés, melyek túlmutatnak az egyszerű taxis szolgáltatásokon” – mondta Lévay Örs, a Green Taxi ügyvezető igazgatója.