Orbánék EU-ellenes kampányából egy francia multi profitálhat
Még nem tudni, mennyibe kerül a kormány népszavazási kampánya, de úgy tűnik, hogy a köztéren egy francia multi nyert az állami kommunikáción – írta a Világgazdaság.
Folyamatosan zajlik közterületeken, sajtóban és interneten az október 2-i kvótanépszavazásról indított kormányzati kampány, ezért a végleges költségekről a tájékoztató akció végeztével, a teljesítési igazolások aláírását követően tud információt adni a Kormányzati Tájékoztatási Központ (KTK) – közölte a VG.
A Miniszterelnöki Kabinetiroda aktuális kormányzati intézkedésekről szóló lakossági tájékoztató kampányaival kapcsolatos feladatok ellátására vonatkozó pályázat nyertese a Network 360 Reklámügynökség Kft. és az Affiliate Network Kft. volt, amelyek 3 milliárd forintot fordíthatnak erre – közölte honlapján a kabinetiroda.
A hét köztéri, azaz óriásplakát- és citylight-reklámfelületeket értékesítő cég közül a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Publimont Kft. nagy károkat szenvedett el, az állami hirdetési bevételei idén január és május között ugyanis felére csökkentek az egy évvel korábbihoz képest.
A francia JCDecaux Hungary Zrt. viszont az idei első öt hónapban 15 százalékkal növelte bevételét, ez listaáron meghaladta a nyolcmilliárd forintot. Az állami hirdetőktől származó bevétele több mint hatszorosára, azok súlya a teljes reklámbevételen belül pedig a 2015-ös 2 százalékról 13 százalékra ugrott.
Így az állam Brüsszel-ellenes hirdetéseinek legnagyobb kedvezményezettje a köztéren – a végső számok ismerete nélkül vélelmezhetően – egy francia multi lehet – tette hozzá a lap.