Vállalkozás MTI 2016. július. 29. 15:20

A dízel- és légzsákbotrány miatt csökken az Audi profitrátája

Nem éri el a tervezettet az idén az Audi nyereségrátája, mert a dízelbotrányal és a Takata-légzsákokkal ellátott autók esetleges visszahívásával kapcsolatos költségek megterhelik a mérleget.

A Volkswagen luxusmárkákat gyártó leányvállalata pénteken közölte, hogy működési eredménye az első fél évben 18 százalékkal 2,4 milliárd euróra csökkent. Rendkívüli tételek 265 millió euró összegben rontották a működési eredményt, aminek következtében a nyereségráta az egy évvel korábbi 9,8 százalékról 8 százalékra romlott.

Az Audi erre az évre 8-10 százalékos nyereségrátát tűzött ki célul, de a vállalat közölte, hogy a ráta várhatóan kissé "ez alatt a folyosó alatt marad".

Az első fél évben az Audi árbevétele 30,1 milliárd euróra emelkedett az egy évvel korábbi 29,8 milliárdról, de nettó nyeresége közel 750 millió euróval 1,7 milliárd euróra csökkent.

Az Audi továbbra is azzal számol, hogy több mint 20 új vagy felfrissített modelljének köszönhetően eladásai az idén meghaladják a tavalyi 1,8 milliós rekordot.

hvg360 Tornyos Kata 2025. január. 07. 12:00

Vészesen terjednek a légúti fertőzések, de honnan tudjuk, hogy coviddal, influenzával vagy megfázással van-e dolgunk?

A téli időszak minden évben egyet jelent az influenzaszezonnal, és ez idén sincs másként. Magyarországon fokozódik a járványhelyzet, szinte mindenki talál a környezetében olyan embert, aki lázra vagy köhögésre panaszkodik, de még nem késő beadatni az influenza elleni védőoltást a HVG által megkérdezett szakértők szerint. Mi a különbség tünet és tünet között, és melyik légúti megbetegedés lehet igazán veszélyes? Erről is beszélt Várdi Katalin pulmonológus és Kemenesi Gábor virológus.