Vállalkozás hvg.hu 2016. július. 05. 15:05

A céges blogolás hét főbűne

Azért mert tud valaki írni, még nem biztos, hogy tud jól blogolni. Márpedig a cégek gyakran beleesnek abba a hibába, hogy a „blogoláshoz mindenki ért” felkiáltással rábízzák a feladatot az első arra járó emberre, pedig egy hozzá nem értő több kárt okozhat, mint gondolnánk.

A céges blogok nagyon népszerűek, ugyanis egy jól működtetett blog nagyban hozzájárul a cég szakértői arculatának építéséhez. Az ugyanis nem elég, ha egy vállalat csak honlapot működtet vagy a közösségi médián keresztül kommunikál. Ám a blogoláshoz nem ért mindenki, és főleg nem tudja mindenki jól csinálni, márpedig egy elrontott blog percek alatt lerombolhatja mindazt, amit egy cég éveken keresztül felépített. A Piac és Profit összeszedte a bogolás hét főbűnét. Íme:

Restség

A sikeres blogok sok munkát igényelnek. Ha ezt nem tudjuk bevállalni hosszú távon inkább bele se kezdjünk. Az olvasottság és a hatékonyság egyik kulcs ugyanis a rendszeresség, ami pedig minimum heti egy új bejegyzést jelent, méghozzá éveken keresztül.

Kevélység

A blogon minőségi tartalmat kell szolgáltatni, a szövegnek gondozottnak kell lennie, nem jelenhet meg fogalmazási, helyesírási hibáktól hemzsegő szöveg. Éppen ezért, sokszor jobb ha a bejegyzést nem a cégvezető írja, mert akármilyen penge is szakmailag, lehet, hogy az írás nem az erőssége. Éppen ezért érdemes erre akár szakembert felkérni.

Fösvénység

A minőségi tartalom és az átlagos online agymenés között pontosan annyi a differencia, mint egy Trabant és egy Porsche között. Mindkettőnek négy kereke van, mindkettővel el lehet jutni egyik helyről a másikra, de a különbségek azért szemmel láthatóak, nem utolsósorban az árban is. A minőségi tartalommal messzebbre, biztosabban, gyorsabban jut el egy céges blog, mint az összekapkodott anyagokkal – de ennek ára van, és meg is kell fizetni. Szögezzük le mindjárt az elején: ingyenes tartalom nem létezik. Bármiféle szöveg, fotó, grafika, videó elkészítése a legjobb esetben is időráfordítással jár, márpedig az idő pénz. És abban a pillanatban, ha más is kell hozzá – például fényképezőgép, kamera, szoftver, modell, utazás, tesztelhető termék –, akkor a költségek rögtön elkezdenek növekedni. A blogolás nem ingyenes műfaj: éppúgy ára van, mint bármely más tartalom előállításának.

Irigység

Az internet csak ingyenesnek tűnik. A már elkészült szöveg, kép, videó valaki másnak a szellemi terméke, ami fölött ő jogosult rendelkezni. A szerző döntheti el, ad-e lehetőséget másnak is a felhasználásra, vagy sem, és pontosan milyen feltételekkel. Márpedig ha lebukik valaki a lopással, még egy egy szerzői jogi perbe is belefuthat, és az éppen a nehezen és sok munkával felépített arculatot teheti tönkre.

Bujaság

Bármilyen csábító is lehet, ne engedjünk a kísértésnek, hogy nem odaillő tartalommal szerzünk látogatókat. Persze egy-egy eseményre lehet reagálni, foci-Eb apropóján egy „Szép volt fiúk!” jól mutat a blogon. De egy ismertebb közszereplő ruhátlan fotói, gyűlöletkeltő vagy politikai tartalmú bejegyzésnek nincs helye egy szakmai blogon.

Harag

Biztos, hogy lesznek számunkra nem túl hízelgő kommentek. De nagyon nem mindegy, hogy erre ki, hogyan reagál. A komment törlése, megfutamodás, ehelyett érdemesebb nyugodt, udvarias formában cáfolni az állításait: irányítsuk a megfelelő panaszkezelő csatornába, és nyugtassuk meg a panaszkodót, hogy kiemelten kezeljük reklamációját.

Torkosság

A céges blog elsősorban cégünk márkájának építésére és nem értékesítési célokra szolgál. Direkt ajánlatokat ezért nem szerencsés közzétenni ezen a felületen. Persze egy-egy nagyobb kampányt itt is meg lehet mutatni, de a blog nem webshop, ezt fontos szem előtt tartani.

 

Kutya nem nézi meg weboldalát, ha ezeket nem tartja be

Az érkező weboldalaknak (landing page-ek) attól függetlenül, hogy milyen kampányt támogatnak - vásárlásösztönzés, e-mail-feliratkozás, vagy éppen egy kérdőív kitöltése - rendelkezniük kell az alábbi fontos elemekkel, különben elenyészően fogják csak meglátogatni weboldalát.

Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!