Vállalkozás MTI 2016. március. 29. 06:26

Radikálisan átalakítanák a repülőgépek turistaosztályait

Több koncepció született már a repülőgépek turistaosztályaira jellemző hagyományos ülésrend megváltoztatására. A Rebel Aero olyan konfigurációt fejlesztett ki, amely nem csak ülő, de álló pozíciót is lehetővé tesz becsatolt helyzetben. Felmerült a két és fél székes sorok gondolata is, túlsúlyos, illetve kisgyerekkel utazó ügyfeleknek.

Hamarosan megváltozhatnak a repülőgépek turistaosztályán a székek, több koncepció is született már három helyett kettő és fél székes sorra, illetve biztonságos álló helyzetet biztosító székre is – írta Flightglobal szaklap.

A walesi székhelyű Rebel Aero egy olyan konfigurációt fejlesztett ki, amely nem csak ülő, de álló pozíciót is lehetővé tesz becsatolt helyzetben. A koncepció lényege, hogy az ülőlap – akár csak a légiutas-kísérők székein – felhajtható, és az utasok nem egy keresztirányú, hanem egy a hátukat is rögzítő, úgynevezett hárompontos biztonsági övvel csatolhatják be magukat.

YouTube

A cég vezetője a szaklapnak azt mondta, ezt az övfajtát az Asiana Airlines 2013. júliusi, San Franciscó-i balesete után kezdték alkalmazni, mivel abban a balesetben sokan a spirális mozgás miatt sérültek meg, a keresztirányú öv ez ellen nem véd, emellett szerintük így annak is kisebb az esélye, hogy az utas lefejeli, vagy nekiütközik az előtte ülő székének.

A cég várakozásai szerint hónapokon belül megkaphatják székükre a tanúsítványokat és egy éven belül már kereskedelmi járaton is bevezethetik.

Az Asiana Airlines 214-es járata 2013 júliusában a megközelítés utolsó fázisában alacsonyabban szállt, mint kellett volna, ezért a földet érés előtt a Boeing 777-es farka a futópálya végén lévő kőfalba csapódott, a gép átperdült, kigyulladt és a futópálya mellett állt meg. A gépen 307-en utaztak, a balesetben hárman haltak meg.

Korábban Michael O'Leary, az ír Ryanair diszkont légitársaság vezérigazgatója nyilatkozott arról, hogy gépein állóhelyeket vezetnének be, hogy minél több utast a fedélzetre tudjanak vinni.

A német SII a széksort variálná meg, amely keskenytörzsű gépeknél általában három, szélestörzsűeknél elhelyezéstől függően három, vagy négy egymás mellett lévő, egybeépített széksorból áll. A cég a szélestörzsű gépek hátsó soraiba fejlesztett ki egy két és fél székből álló konfigurációt, amelyet vagy kisgyerekkel utazóknak, vagy túlsúlyos utasoknak ajánlanak. Ez az elképzelés azonban egyelőre koncepció szintjén létezik a Flightglobalnak nyilatkozó cégvezetők szerint.

 

hvg360 Imre Réka 2025. január. 01. 17:30

„Valamiben meg kell halni” – a férfiak attól félnek, hogy kevésbé lesznek férfiak, ha megbetegszenek

Előbb kezelik magukat népi gyógymódokkal, minthogy elmenjenek az orvoshoz, és sokszor még a pingponglabda méretű daganatokat sem veszik észre magukon. A nevelés, a társadalom, vagy valami más okozza sok férfi orvosfóbiáját? Miért akarnak inkább infarktusban meghalni? Hogyan áll a vastagbéltükrözéshez egy ausztrál és egy magyar férfi? Férfiszorongások az egészségügyben.