2016. január. 05. 11:49 hvg.hu Utolsó frissítés: 2016. január. 05. 18:08 Vállalkozás

Pepsis ajándéklabdák miatt szabtak ki 40 milliós bírságot

A Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari (FÁÜ) Zrt. jogsértő módon reklámozta Pepsi Funball promócióját, mert a vállalkozás nem tudta biztosítani a garantált ajándékként ígért labdát az akció teljes időtartama alatt - közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A jogsértésért 40 millió forint bírságot szabott ki a hivatal.

A GVH megállapította, hogy a FÁÜ 2014 június közepe és augusztus vége között zajló nyereményjátéka népszerűsítésekor megtévesztette a fogyasztókat a garantált labdanyereményre utaló állításaival.

Az ígért világító labda megszerzésére 2014. augusztus 10-től korlátozottan, augusztus 15-től pedig már egyáltalán nem volt lehetőség.

A játék megszervezésért és lebonyolításáért az ADAMSKY Kft. felelt. A GVH azonban nem állapította meg ennek a cégnek a jogi felelősségét a promóció jogsértő reklámjaival összefüggésben, mivel a kampány minden lényeges eleme a Fővárosi Ásványvíz és Üditőipari Zrt. jóváhagyásával vagy utasítására valósult meg, így az eljárást megszüntette az ADAMSKY Kft.-vel szemben.

A versenyhatóság enyhítő körülményként vette figyelembe, hogy a zrt., valamint az általa teljes körű projekt-menedzsmenttel és végrehajtással megbízott ADAMSKY Kft. törekedett a fogyasztói panaszok kezelésére, a játékosokat igyekezett kárpótolni helyettesítő ajándékok kiosztásával.

A társaságok megjelentették az elfogyott a labda felhívást az egyes reklámokban, leállították a tévéreklám sugárzását még a labda tényleges elfogyása előtt a készletjelentések alapján.

A GVH a Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt.-re kirótt bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett kommunikációs költségekre alapozott - olvasható a versenyhivatal közleményében.