A boltok karácsony előtt jellemzően magas forgalmat bonyolítanak, de egy pop up bolt még ezt is meg tudja fejelni, sőt ezen felül is hasznára válhat üzemeltetőjének. Egy blog összegyűjtötte miért érdemes felbukkanó boltot nyitni.
A tízéves múltra visszatekintő kereskedelmi modellt az amerikai Vacant vállalat vezette be New Yorkban, felbuzdulva a kígyózó sorokon, amelyeket a limited edition, azaz limitált szériájú termékek árusításánál tapasztaltak – írtuk korábban. Ha ekkora a kereslet a csak rövid ideig kapható dolgok iránt, akkor korlátozott nyitva tartású kiskereskedelmi egységek is működhetnek. Így jöttek létre az első pop-up, azaz felbukkanó boltok, melyeket a bevált márkák ugyanúgy használnak, mint az újdonsült kalmárok.
A britek kormányszinten is támogatták |
Nagy-Britanniában politikai szintre emelték a kereskedelmi modellt, 2011-ben felkérték Mary Portas üzletasszonyt, hogy mentse meg a haldokló high streeteket, azokat a kereskedelmi csomópontokat, ahol a recesszió óta inkább csak korzózik a nép, de nem shoppingol. Portas ajánlásai között szerepelt a pop-up is, egy 10 millió fontos kormányzati alapból 370 város meríthetett az üresen álló üzlethelyiségek felélesztésére. |
A pop-up bolt egy kis önmagában álló standként is üzemelhet, de akár egy másik üzlettel kooperálva, annak egyik szegletében is működhet, de akár egy üres üzletet is birtokba lehet venni erre a rövid időszakra. Utóbbira - ugyan nem az ünnepek idejére – egy egész mozgalmat indítottak, amelyet korábbi cikkünkben be is mutattunk. Alább a Boltberendező Blog listája, hogy miért éri meg felállítani a karácsonyi standot.
1. Új vevők visszajelzései
A régi vevők megtartása mellett egy pop-up üzlet új vevőkkel is megismertetheti termékét, főleg ha körültekintően választ helyszínt. Ez nem csak forgalmát pörgetheti meg, de egy webshopot üzemeltető cég számára lehetőséget nyújt a vevőkkel való találkozásra is, megtudhatja, hogy miért szeretik termékeit vásárlók, vagy miért nem. Az így szerzett tapasztalatok, visszajelzések hasznosak lehetnek a további üzletstratégia alakításában.
2. Új promóciós megoldások tesztelése
Mikor, ha nem ilyenkor próbálja ki új reklám ötleteit. Készítsen terveket marketing stratégiájára és nézze meg, hogy melyik milyen sikert arat a vásárlók körében. Legyen szó, kedvezményről, villám akcióról, szórólapról, online kuponokról vagy eladáshelyi megállító tábláról. Esetleg hozzon létre VIP klubot vagy kínáljon extra szolgáltatásokat a pop up boltba betérőknek, hogy elkötelezett vevőkké váljanak.
3. Limitált termékek piacra dobása
Sokan az utolsó pillanatra hagyják az ajándékok beszerzését, ezért gyorsan megpróbálnak mindent beszerezni. A limitált szériás termékek ilyenkor arathatnak, hiszen korlátozott elérhetőségük miatt ideális ajándékok lehetnek a karácsonyfa alatt, nem véletlen, hogy ez hívta életre az egész értékesítési formát.
Ha még több információra kíváncsi, ide kattintva többet is megtudhat a pop up boltokról.
Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!