Bár az autók tökéletesek, nem minden rózsaszín a cégnél.
A Tesla elektormos autóitól a Business Insider gyakorlatilag el van ájulva, az amerikai lap értékelése szerint ebből a szempontból semmilyen kifogás sem érheti a márkát. Van azonban két nagyon fontos tényező, amellyel még a Teslának is sok gondja akadhat.
1. A saját töltőállomás-hálózat fenntartása
Bár a Tesla ajánlja jelenleg a hagyományos autók legjobb alternatíváját, a töltés még nála sem egyszerű hadművelet, különösen akkor, ha az autós hosszabb távra szeretne menni. A Tesla mindig is tudta, hogy a gyors töltés kulcsfontosságú az üzleti siker szempontjából, ezért fejlesztette ki a saját hálózatát. Ennek következtében az amerikai autósok tényleg anélkül vezethetnek, hogy aggódniuk kellene a töltés miatt. Jelenleg 3 ezer töltőállomás van a világon, és ezek egy óra alatt 80 százalékos töltöttséget képesek adni az akkumulátornak.
Ez olyan, mintha a nagy autógyártók nem csak autókat gyártanának, hanem benzinkúthálózatokat is építenének. Az elektromos töltőállomások fenntartása ugyan nem nagy teher a Teslának, a kiépítés viszont annál inkább, és ha a cég tartanai akarja a célját, hogy 2020-ra 500 ezer autót adjon el világszerte, akkor rengeteg új állomást kell majd építenie.
2. Az autókereskedelmet is megpróbálják újjáalakítani
A Tesla nem akarja követni azt a dílerhálózati modellt, amely az elmúlt évtizedekben jellemző volt az autóiparra, hanem megpróbálja közvetlenül értékesíteni az autókat. Ennek érdekében saját autószalonokat tart fenn, ahol a járműveket ki lehet próbálni és a hozzá kapcsolódó szolgáltatásokat meg lehet rendelni.
A problémát az jelenti, hogy ez a modell még soha egyetlen autógyártónak sem jött be. A helyzet most némileg eltérő, hiszen a hagyományos autószalonok a rendszeres karbantartásból élnek, az elektromos Teslák azonban nem járnak olajcserére.
Mindez szép is lenne a Tesla számára, csakhogy a fent említett két terület azt jelenti, hogy nem csak a fő tevékenységére, hanem további két külön iparágra is koncentrálnia kell. A direkt értékesítés az Apple modelljét követi, csakhogy míg az Apple üzlet fenntartása szinte semmibe sem kerül, egy autószalon-hálózat sokkal keményebb dió lesz.