Előnyben részesíti majd a Co-op lánc a reklámjaiban a környezetbarát védjeggyel rendelkező termékeket – állapodott meg a társaság a Földművelésügyi Minisztériummal és a Környezetbarát Termék Nonprofit Kft.-vel.
Háromoldalú megállapodást írt alá a Földművelésügyi Minisztérium, a Co-op Hungary Zrt. és a Környezetbarát Termék Nonprofit Kft. egy környezetbarát mintaprojekt elindításáról, amelyben a környezetbarát védjeggyel ellátott termékeket népszerűsítenék.
A minisztériumnak az a célja, hogy növekedjen az ökocímkés termékek forgalma. Ebben segít majd a projektben részt vevő Co-op, amely vállalta, hogy a kereskedelmi célú és saját felhasználásra szánt beszerzésekben is törekedni fog a környezetvédelmi minősítéssel rendelkező termékek arányának növelésére.
A lánc azt is vállalta, hogy a mintaprojekt keretében az azonos ár-érték arányú termékek közül a környezetbarát védjeggyel rendelkezőket részesítik előnyben és az ökocímkés termékeket népszerűsítik a promócióikban és a saját kommunikációs eszközrendszerükön keresztül.
A mintaprojekttől 14 hónap után konkrét eredményeket várnak és a tapasztalatok ismeretében egy kereskedelmi feltételrendszert dolgoznak majd ki, ami alapján üzleti egységek is pályázhatnak ökocimke minősítésre – mondta Barta Géza, a Környezetbarát Termék Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója.
Magyarországon jelenleg 18 regisztrált gyártó 884 terméke rendelkezik a EU Ecolabel címkével, míg a környezetbarát termék védjegyet 17 regisztrált 323 terméke birtokolja – közölte V. Németh Zsolt, a Földművelésügyi Minisztérium környezetügyért, agrárfejlesztésért és hungarikumokért felelős államtitkára.
A mintaprojekt elsődleges célja szerinte az ökocímkék kereskedelmi láthatóságának növelése, ezen keresztül pedig a minősített termékek keresletének és kínálatának egyidejű bővítése.
"Cél továbbá, hogy ennek eredményeként a kereskedelmi egységek elkötelezetté váljanak a környezetügy iránt, és mind tevékenységüket, mind kereskedelmi politikájukat ezen szempontok figyelembevételével folytassák" – mondta az államtitkár.