Vállalkozás hvg.hu 2015. október. 26. 07:10

A Lidl már a magyar GDP-t szeretné überelni

A Lidl-üzleteket működtető német Schwarz-csoport célja, hogy a következő öt évben elérje a 100 milliárd eurós bevételt. Ez mai árfolyamon több mint 30 ezer milliárd forint. Magyarországi újítással is növelte bevételeit a diszkontlánc.

Komoly fejlődést tervez a következő időszakban a Lidl-hálózat és a Kaufland-boltok tulajdonosa, a német Schwarz-csoport - nyilatkozta Klaus Gehrig, a társaság elnöke a holland MT gazdasági lapnak az IDG Retail Analyis kiskereskedelmi szakportál szerint. Gehrig azt mondta: a cél, hogy a következő öt évben elérjék az évi 100 milliárd eurós árbevételt - írja a Mindenár.hu. Ez jelentős növekedés lenne, tavaly ugyanis közel 80 milliárd euró bevételt ért el a vállalat, ami egyébként 7 százalékos többletnek felelt meg éves szinten. A célul kitűzött 100 milliárd euró óriási összeg: mostani árfolyamon több mint 30 ezer milliárd forintot jelent, és lényegében megegyezik a tavalyi magyar GDP-vel, a magyar gazdaság egy évnyi teljesítményével.

A vállalat Németországban elindította az online szolgáltatását. A Lidl Németországban elérhető online boltjában egyelőre korlátozott a termékkör, teákat, borokat, kávéféleségeket, olajat, állateledelt lehet vásárolni, a kiszállítás 4,95 euróért végzi a DHL gyorsposta-szolgáltató.

Nálunk indultak a saját pékségek

Tavaly nyáron a Lidl bejelentette, hogy a bolti pékségek sikere miatt nagy-britanniai üzletek is kapnak saját pékrészleget, erre pedig komoly összeget, 220 millió fontot költ a társaság. A bolton belüli pékségek létjogosultságát jelzi az is, hogy több nagy lánc, köztük a Lidl egyik legnagyobb riválisa, az Aldi is saját sütödéket tett a boltjaiba. Az Aldi mellett a Tescónak, a CBA-nak, a Sparnak, a Pennynek, az Auchannak is sok boltjában működik saját péksége.

A bolton belüli pékségeket többek között Magyarországon tesztelte a Lidl. Kezdetben csak előre csomagolt péksüteményeket árultak a magyarországi üzletekben, ám az elmúlt években már az üzletek többségében a saját sütödében készült pékárukat kínálta a boltlánc. Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke még 2012 végén erről azt nyilatkozta, rendkívül nagy projekt volt a pékségek kialakítása, kilenc hónap alatt 147 egységben hoztak létre pékrészleget a bolton belül.

hvg360 Serdült Viktória 2024. november. 28. 10:09

Felesleges kényeskedni a függetlenség miatt – a bírókat képviselő OBT elnöke a kormány alkujáról

Két lehetőség volt: vagy nincs pénz, vagy pedig van, de akkor alá kell írni a papírt – így magyarázta a HVG információi szerint egy belső értekezleten Szabó Péter, az Országos Bírói Tanács elnöke, miért ment bele a kormány diktálta megállapodásba. Beszédének több forrásból hozzánk eljutott átirata szerint azt mondta, felesleges kényeskedni a bírói függetlenség miatt.