Önkiszolgáló kasszákat telepített az IKEA, miután ügyfél-elégedettségi mérésük szerint a pénztárnál való hosszú várakozás okozza a legnagyobb problémát a vevőknek.
Fellélegezhetett múlt szombaton, aki kijutott a budaörsi IKEA-ból. Kígyózó sorok a pénztárnál, zűrzavar, síró gyerekek fogadták azokat, akik a jellegzetesen "hétvégi" áruházban próbáltak vásárolni.
A csütörtöki Világgazdaság arról ír, hogy a bútorcég az ügyfél-elégedettséget felmérve arra jutott, hogy a legnagyobb problémát a kasszánál való hosszú várakozás jelenti a vevőknek. Ezért az IKEA két hagyományos pénztárat automatikus terminálra cserélt, hogy ezzel növelje a sebességet. Négy terminál felügyeletére egy munkatárs is elegendő, így kétszer annyi vevőt tudnak kiszolgálni, és az alkalmazottak ideje is jobban kihasználható – mondta Varga-Nagy Eszter, a cég pr-vezetője.
Az elmúlt másfél évben több országban bevezették az automatikus kasszát, kedvező eredménnyel.
A Tesco háromezer kasszájából 519 darab működik önkiszolgálóként, a hipermarket 2010-ben vezette be az újítást.