Ha a világ legnagyobb autógyártója komoly gyártási problémába kerül a dízelbotrány miatt, akkor azt nem csak Wolfsburgban – illetve az Audi-, a Skoda-, a Seat-, a Porsche- és a VW-gyárakban, de azok beszállítóinál is – megérzik majd. Íme a top 10, akiknek ez a legjobban fájhat.
Ismerős nevek vagy sem, a Delphi, Elring-Klinger, Kuka, Harman-Kadon, a Magna, a Schaeffler, a Plastic Omnium, a Faurecia, a Gamer és az SHW Automotive is nagyon pórul járhat, ha a Volkswagen-botrányt nem sikerül megoldani.
E 10 nagy autóipari beszállító ugyanis – köztük francia, német, kanadai és amerikai cégek, melyek általános beszállítóktól a tömítés- és hengerfej-specialistáig, a világpiacot vezető ipari robotgyártótól a prémiumkategóriás zenei hangzásért felelős cégig sok mindenért felelősek a cégnél – euró-százmilliós, illetve milliárdos veszteségeket is elkönyvelhetnek, ha a dízelbotrány miatt az autóiparban a VW-megrendelések esetleg drasztikusan visszaesnek.
A top10-es listát a Portfolio adta közre.