Sosem lesz vége a dízelbotránynak?
Nehéz számontartani, a dízelbotrányok hányadik fejezeténél tartunk, de úgy tűnik, még mindig esnek ki csontvázak az autógyárak szekrényéből. Miért vették elő megint a Suzukit?
Nehéz számontartani, a dízelbotrányok hányadik fejezeténél tartunk, de úgy tűnik, még mindig esnek ki csontvázak az autógyárak szekrényéből. Miért vették elő megint a Suzukit?
Komoly döntést hozott a Porsche vezetése, és azt is elárulták, milyen jövőt képzelnek el a cégnek.
Házkutatást tartottak a Daimler több németországi telephelyén a Volkswagen dízelbotrányában leleplezett csaláshoz hasonló jogsértés gyanúja miatt.
Oliver Schmidt felelt az amerikai egységnél a törvényes és etikus működésért.
A Volkswagen volt elnöke, Martin Winterkorn már jóval az előtt tudott a német autógyárat érintő dízelbotrányról, mielőtt az azzal kapcsolatos hírek napvilágra kerültek volna. A német Bild Zeitung értesülései szerint a VW első embere kezdeményezte a botrány eltussolását célzó lépéseket.
A Volkswagen dízelbotránya kitörése óta első alkalommal kötelezett német bíróság egy autókereskedőt emissziósérték-manipuláló szoftverrel rendelkező autó visszavásárlására.
A német kormány a Volkswagen-csoport (VW) dízelbotrányával összefüggésben vizsgálatot indított 30 dízelüzemű autótípus feltűnően magas szén-dioxid-kibocsátása miatt - mondta pénteken Berlinben Svenja Friedrich, a szövetségi közlekedési minisztérium szóvivője, megerősítve az ügyről szóló sajtójelentéseket.
A Fiat után az Opel esetében is felmerült a gyanú, hogy dízelmotorjaikban a Volkswagen-hez hasonló módon manipulálták a károsanyag-kibocsátás értékeit. A német autógyár tagadja a vádakat.
Tetsuro Aikawa, a japán Mitsubishi autógyártó cég ügyvezetője nem mond le annak ellenére sem, hogy az épp csak kipattant dízelbotrányuk miatt máris feleződött a cég elsődleges piacán, odahaza a megrendelésük.A Volkswagennél is nagyobbat bukik a Mitsubishi.
A dízelmotorok károsanyag-kibocsátási értékeit tesztelés közben manipuláló vezérlőszoftver múltja egészen 1999-ig nyúlik vissza és az alapul szolgáló ötlet eredetileg az Audinál született meg – írta a Handelsblatt.
A gyenge évkezdet ellenére is meg kívánja őrizni a Volkswagen fő márkája, a VW piaci részesedését Németországban.