Az online értékesítés Angliában indul, a németek hazai pályán szeretnék megverni a Tescót és a társait.
Gary Lineker angol focista mondása szerint a focit 22-en játsszák, a meccs 90 percig tart, és a végén a németek nyernek. Ezt az eddig kevésszer megcáfolt tételt igyekszik a kiskereskedelemre átültetni a német gyökerű Aldi, amely ugyan később lépett pályára, de módszeresen elkezdte felőrölni a nagy angol láncokat a saját pályájukon. A legújabb hírek szerint az Aldi a jövő év elején elkezd bort árulni az interneten, majd hamarosan a nem élelmiszer termékeket is elérhetővé teszi a webshopjában – írja a Telegraph. Ez rövid távon messze nem veszélyezteti a Tesco és a többi nagyágyú állásait, a lépés azonban mégis figyelmeztető jel lehet.
Az Aldiban kapható sokféle terméket, a háztartási kisgépeket, a biciklis felszereléseket, a kerti szerszámokat vagy a farsangi jelmezeket egy logisztikai partner fogja házhoz szállítani, vagy országszerte 5 ezer ponton is átvehetőek lesznek. A borokra azért esett a választás, mert az Aldi Angliában több mint ezer fajta bort árul, és sok vevőt kimondottan ezzel a válogatással nyert meg a szigetországban.
Az Aldi a hagyományos vonalon is fokozatosan nyer teret a versenytársakkal szemben, a legújabb adatok szerint a britek 53 százalékát tudhatja a vásárlói között, piaci részesedés alapján pedig már a hatodik legnagyobb láncnak számít. Agresszív üzletpolitikája szerint kőbe van vésve, hogy a helyi négy nagy, a Tesco, a Sainsbury's, az Asda és a Morrisons árainál 15 százalékkal olcsóbbnak kell lennie (a saját számolása szerint). A németeknek már közel 600 üzletük van Angliában, idén várhatóan 65-öt nyitnak, 2022-re pedig ezerre emelik az egységeik számát.
Az élelmiszerek online értékesítése a hivatalos kommunikáció szerint egyelőre nincs napirenden, mert annak bonyolultabb logisztikai hátteret kellene építeni, de amikor Matthew Barnest, a helyi leányvállalat vezérét erről kérdezték, ő azt válaszolta:„soha ne mondd, hogy soha”.