Vállalkozás hvg.hu 2015. augusztus. 12. 12:52

A Tesco a Google-on keresztül is támadja a konkurenseket?

A Google érdekes találatot ad, ha a "groby" vagy a "CBA házhozszállítás" szerepel a keresőben. Elsőre ugyanis a legnagyobb konkurenst, a Tescót dobja ki.

A Tesco az internetes keresőfelületen is erősíti webshopját, illetve támadja a konkurenseket. Amennyiben ugyanis kicsit lazábban indítja a keresést a leendő webvásárló és nem direkt megy a G-Roby honlapjára, vagy nem pontosan, azaz kötőjellel írja a G-Roby nevét, hanem csak a "groby" keresőszóra indít – a tapasztalatok szerint a kereső ugyanis az esetek döntő többségében így is megtalálja a céloldalt – igen  meglepő eredményt ad a Google. Első helyen a Tesco jön be, igaz hirdetésként, fura névvel: "G-Roby - tesco", a link pedig a Tesco online áruházára mutat – vette észre a Mindenár.hu. Tehát a Google az egyik legnagyobb konkurenssel hirdetésével kezdi a sort, csak a következő találat a G-Roby hivatalos oldala.

mindenar.hu

Hasonló a helyzet a CBA-val is. Ha ugyanis azt írjuk be, hogy "CBA házhoszállítás", akkor megint a Tesco online boltja jön be az első helyen, persze ez is hirdetés.

Úgy fest tehát, hogy a Tesco a keresőszavak menedzselésével igyekszik magukhoz terelni az online vásárlókat, azaz a fizikai boltok mellett az online térben – a Google terepén – is zajlik a verseny. Jelenleg a nagyobb láncok közül a Tescónak és a CBA-nak, valamint a kisebb méretű, G-Robynak van élelmiszer-házhozszállítási szolgáltatása, ráadásul a G-Roby a legrégebbi motoros ezen a téren. Az Auchan az év elején jelezte, hogy belép majd az online piacra, de azt még nem tudni, hogy pontosan mikor.