A Huawei közzétette a fogyasztói üzletága első féléves eredményeit. E szerint fél év alatt 69 százalékos bevételnövelést értek el, és csak mobiltelefonokból 7,2 milliárd dollárt kerestek. Kínában már lenyomták a Samsungot és az Apple-t is.
A kínai Huawei öndefiníciója szerint "az információs és kommunikációs technológiák egyik vezető globális szállítója" az idei első félévben is a drasztikus növekedési pályán maradt. A teljes bevételük meghaladta a 9 milliárd dollárt, mely az egy évvel korábbihoz mérve 69 százalékos növekedést jelent.
A Huawei közleménye szerint ez az összeg a Huawei Technologies teljes bevételének 32 százalékát tette ki – ez az előző év azonos időszakában még 24 százalék volt. A mobiltelefon üzletági bevétel az első félévben most elérte a 7,2 milliárd dollárt, ami viszont 87 százalékos ugrást jelent.
A kínai cég 2015 májusában először került fel a BrandZ a világ legértékesebb márkáit rangsoroló, 2015. évi „Top 100 Global Brands” listájára, melyen a vállalat márkaértékét több mint 15 milliárd dollárra becsülték fel, és így a technológia kategóriában a 16. helyre rangsorolták. „Az idei év első félévében elért eredmények és a jelentős növekedés azt bizonyítja, hogy prémium minőségű termékekre fókuszáló üzleti stratégiánk sikeres. Ez hozzájárul ahhoz, hogy várható nyereségünk 2015-ben 16 milliárd dollárról 20 milliárd dollárra emelkedjen” – fűzte hozzá a jelentéshez Richard Yu, a Huawei fogyasztói üzletágának vezérigazgatója.
+70 százalék
A Huawei okostelefon kiszállításai felülmúlták a piac teljesítményét 2015 első félévében a Huawei Fogyasztói Üzletága összesen több mint 48 millió okostelefont szállított. Ez 39 százalékos növekedést jelent az előző üzleti évhez képest, míg ugyanebben az időszakban a globális okostelefon kereslet mindössze 7 százalékos növekedést mutatott a GFK piackutató intézet 2015 májusában publikált kutatása szerint.
A Huawei közép- és felsőkategóriás készülék szállításai 70 százalékkal emelkedtek az előző üzleti évhez képest, mely az összes, a vállalat által szállított mobiltelefon 31 százalékát teszi ki, a teljes bevételnek pedig közel 43 százalékát jelenti. A Huawei felsőkategóriás Mate7 okostelefonból – melyet 2014 szeptemberében mutatott be – összesen 5 millió darabot szállított a világ mobilpiacaira. A 2014 júniusában bemutatott P7 pedig eddig összesen 7 millió eladást könyvelhet el. A P8-ból több mint 1 milliót adtak el globálisan, a készülék idei év áprilisi debütálását követő két hónap során.
A cég odahaza, Kínában 124 százalékos bevételnövekedést ért el a tavalyi értékhez képest, míg más régióknál 40 százalékot is meghaladó emelkedést mértek: Nyugat-Európában 45, Észak-Kelet-Európában 54, a Dél-csendes-óceáni régióban 41, Észak-Afrikában 164, míg a Közép-Keleten 48 százalékos gyarapodás történt. Ez alapján nem meglepő, hogy a Huawei globális piaci
részesedése tovább nőtt. A GFK piackutató intézet szerint ez a tempó 2015 januárban 6,7 százalékos, februárban 7,1 százalékos, márciusban 7,8 százalékos, áprilisban pedig 8,1 százalékos értéket mutatott, míg májusra elérte a 8,8 százalékot. A Huawei piaci részesedése Kínában a legnagyobb, ott már megelőzte a Samsungot és az Apple-t is.