Forintosítás: Újra ki kell küldenie az elszámolásokat egy pénzintézetnek
A Pesti Hitel Zrt. húsz munkanapon belül ismételten köteles kiküldeni ügyfeleinek a banki elszámolással és forintosítással kapcsolatos dokumentumokat, mert a pénzügyi vállalkozás korábban jogsértően számolt el mintegy másfél ezer fogyasztójával - közölte kedden a Magyar Nemzeti Bank.
Témavizsgálata során az MNB megállapította, hogy egyes árfolyamgátas ügyfeleinél az elszámolás során a Pesti Hitel Zrt. jogszerűtlenül azok nem esedékes tőketartozását csökkentette úgy, hogy eközben még gyűjtőszámla-hiteles tartozás maradt fenn náluk, vagyis nem szűnt meg a gyűjtőszámlájuk. Más esetekben a nem esedékes tőketartozást mérsékelte az elszámolandó összegekkel, miközben az adott fogyasztóknál a kölcsönszerződéshez kötődő lejárt tartozás még megmaradt.
A vállalkozás több esetben tévesen állapította meg a szerződés módosulása után érvényes követő kamat mértékét, tévesen közölte a referencia-kamatra és a kamatfelár periódusára vonatkozó információkat, valamint jogsértő módon alakította át az elszámolási értesítők szerkezetét is.
A Pesti Hitel Zrt.-nek az elszámolási-forintosítási dokumentumokra vonatkozó ismételt kiküldési kötelezettségéről egy napon belül a honlapján is írásban tájékoztatnia kell fogyasztóit.
A Pesti Hitel devizaalapú jelzáloghiteleire a főszabálynak megfelelően az ismételt megküldést követő 31. nap számít majd a kölcsönszerződések módosulása napjának. Az érintett fogyasztóknak az ismételt kézhezvétel napjától kell számítaniuk fogyasztói kezdeményezés, a panasztétel vagy a szerződés felmondására nyitva álló határidőt is.