Máris megállíthatta a McDonald's lecsúszását az új főnök
Lassul a McDonald's piaci térvesztése, a Consensus Metrix piackutató hétfőn közzétett jelentése szerint májusban világszerte 0,3 százalékkal csökkent a cég árbevétele az elemzők által várt 0,9 százalékkal szemben.
A legalább 13 hónapja nyitva tartó üzleteket átfogó felmérés szerint az Egyesült Államokban 2,2 százalékkal, Ázsiában, a Közel-Keleten és Afrikában pedig 3,2 százalékkal csökkent ugyan a világ legnagyobb gyorséttermi hálózatának forgalma, de ezt valamennyire ellensúlyozta az európai eladások 2,3 százalékos emelkedése.
A McDonald's évek óta teret veszít versenytársaival szemben, és hírnevét Kínában és Japánban megtépázta több élelmiszer-egészségügyi botrány.
A vállalat három hónapja hivatalban lévő új vezérigazgatója, Steve Easterbrook vállalat átalakítási programot jelentett be, amelynek része lesz többek közt az antibiotikumok visszaszorítása a felhasznált szárnyashúsban, a termékkínálat korszerűsítése és a menedzsment létszámának lefaragása.