Már Magyarországon is elérhetőek az előfizetéses dobozok, amelyekkel házhoz jönnek a meglepetések.
Az úgynevezett subscription boxok egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek, a recept rendkívül egyszerű: a vásárlók egy bizonyos havi vagy heti díjért cserébe az ajtóban kapják meg az általuk érdekelt témában összeállított dobozokat, így ki sem kell tenniük a lábukat otthonról. Az új kereskedelmi modellt a fogyasztói szokások átalakulása hozta magával: akkorára nőtt a termékkínálat, hogy a vásárlóknak szükségük van egy úgynevezett "kurátorra", aki előszűri a termékeket, hogy hozzájuk már csak a legrelevánsabb, legjobb minőségű áru kerüljön – írja a Privátbankár.
Az egyik legnépszerűbb szereplő a 2010-ben indított Birchbox: a cég szépségipari termékekre specializálódott, férfiak és nők számára összeállított csomagokat kínálnak, amelyekben az arcápolóktól kezdve a parfümön át a sminkig mindenféle terméket megtalál az előfizető.
A jelenség a kozmetikumokról aztán szépen lassan átgyűrűzött más iparágakba is, ma már a legkülönbözőbb témákban lehet dobozokat kapni, a Magyarországon elérhető Kitchenbox-nál például dietetikusok a fogyasztó által leadott igények alapján állítják össze a csomagot. A modell népszerűségét a meglepetés faktor adja: mire elhasználjuk az aktuális doboz tartalmát, már izgulhatunk is a következő miatt. Sokak éppen emiatt tartják meg az előfizetésüket, még akkor is, ha többször voltak elégedetlenek a tartalommal.
A hűség másik oka a kiválasztottság érzése: az a tudat, hogy mások saját kezűleg választják ki csak nekünk, egy szűk körnek a lehető legjobb minőségű termékeket. Magyarországot sem kerülte el az új modell, a Kitchenbox mellett a szépségápolásban utazó Pixibox, és a házi kedvencek kedvében járó Goodiebox és szépen növeli előfizetőinek számát.
Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!