Megelégelték a mobilszolgáltatók, hogy a Google és a Yahoo felmarkolják az online hirdetési bevételek nagy részét ezért hadat üzentek a digitális média cégeknek egy olyan szoftverrel, ami blokkolja a honlapokon és alkalmazásokban megjelenő reklámokat.
A szoftvert a Shine nevű izraeli startup fejlesztette és lehetséges, hogy a mobilcégek még az idén a Google és társai torkára teszik a kést. Azt egyelőre nem tudni, hogy mely mobilszolgáltatók lennének benne az akcióban, de az izraeli startup szerint van köztük olyan, amely 40 millió előfizetővel rendelkezik – olvasható a Portfolión.
A terv szerint a reklámmentes szolgáltatás kezdetben ingyenesen választható lesz a felhasználóknak, de egy radikálisabb forgatókönyv is felmerült, amely szerint az egész hálózaton letiltanák a reklámokat. Ezzel kifejezetten a Google-nek tennének keresztbe, mert arra szeretnék rávenni, hogy juttasson valamennyit a mobilhirdetési bevételekből a telekom cégeknek is. Idén körülbelül 69 milliárd dollárt költhetnek a hirdetők a mobil hirdetésekre, amelynek zöme a Google-hoz vándorol, miközben a mobilcégek milliárdokat költenek a hálózatfejlesztésre, hogy biztosítsák a gyors adatáramlást és az infrastruktúrát.