Gagarin a hivatkozási alap arra, hogy a Holdra készülő Puli Space kilövési programot hajtott végre vasárnap. 36 ezer méterre lőttek fel egy kávécserjét, ami meg úgy került a képbe, hogy ha annak fogyasztását így folytatjuk, az tényleg elérhetetlen luxuscikké válik.
1961. április 12-én hódította meg az ember a világűrt: ezen a napon bocsátották föld körüli pályára az első embert szállító űrhajót Jurij Gagarin szovjet kozmonautával a fedélzeten. Az első űrutazás tiszteletére minden év április 12-én emlékeznek meg az űrhajózás világnapjáról. Bár külön világnappal nem rendelkezik, de a kávék közül a Nescafé volt az első kávé, amely megjárta a világűrt. Az instant kávé ugyanis nem csak azért vonzó a fellegek felett is, mert 100 százalék valódi kávéból készül, hanem azért is, mert az űrhajósok számára könnyen elkészíthető, nem kell a súlytalanság állapotában lebegő kotyogót üldözni és nem foglal el annyi helyet, mint egy kávéházi kávégép.
A Nestlé által kimondottan az Apollo 11 legénységének igényei szerint összeállított csomag szőlőlét és természetes anyagokból készült édességeket (kókuszkockát, mogyorókockát, csokoládékockát és eperkockát) is tartalmazott a Nescafé termékek mellett.
Magyar űrkutatók vállalkoztak arra, hogy idén, az űrhajózás világnapján a világűr közelébe küldenek egy nescafés dobozba csomagolt kávécserjét. A Puli Space Technologies munkatársai egy nagy hatótávolságú, héliummal töltött meteorológiai ballon segítségével juttatták a sztratoszférába a növényt. Az utazást egy speciális eszközökből összeállított rendszerrel rögzítették.
Dr. Pacher Tibor, a Puli Space Technologies alapítója és vezetője ez alkalomból elmondta, míg Gagarin repülése megnyitotta az utat a kozmoszba, az Apolló program keretében pedig a Holdra is eljutottunk, ma már azon dolgoznak a tudósok, hogy az emberiség véglegesen kilépjen földi bölcsőjéből, és tartósan megvesse a lábát először a Holdon, majd a Naprendszerben is. A vasárnapi esemény külön értéke, hogy egy földi problémára tudtuk vele felhívni az emberek figyelmét. A vasárnapi repülésen a kávécserje Pécelről indulva, közel három és fél órás út és mintegy 36 000 méter magasság elérése után, az előrejelzéseknek megfelelően Tiszasas közelében ért földet.
A küldetést három akciókamerával rögzítette a csapat, a felvételeket nagy kapacitású adathordozókon tárolták, a Földet elhagyó, majd a sztratoszférából visszazuhanó doboz útját nyomkövetők és okostelefonok segítségével monitorozták. Az akció célja az volt, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy a jelenlegi kávétermelés nem tud lépést tartani a folyamatosan növekvő kereslettel. A Nestlé szerint ha a tendenciák folytatódnak, a kávé néhány éven belül luxuscikké válhat, a világpiaci ár már 2014-ben is jelentősen emelkedett. Hogy ez a kedvezőtlen jelenség megelőzhető legyen, a világ vezető kávégyártójaként a cég olyan megoldásokat kínál a kávétermesztőknek, amelyekkel egyre jobb minőségben és növekvő mennyiségben szüretelhetik a kávéjukat.
A Nescafé-terv életre hívásával a vállalat célja, hogy minél inkább érdekeltté tegye a kávétermesztésben a jelenlegi ültetvényeseket és a jövő farmereit. Ennek keretében világszerte 220 millió magas hozamú, a növényi betegségeknek ellenálló kávépalánta átadásával támogatja a farmereket 2020-ig, amelyből 38 milliót már szét is osztottak. Ennek köszönhetően a termelők fiatalíthatják növényállományukat, amely így megsokszorozhatja a termés mennyiségét, ezáltal pedig nagyobb jövedelmet biztosít majd a gazdák számára.