Nekiront a műzlipiacnak a Cornexi
Új gyártócsarnok, bővülő kapacitás, munkaerőfelvétel a Cornexinél. A régen szebb napokat is látott, majd mostanra újraépült cég nagy terveket sző a műzlipiacokon.
Az idei üzleti évben a vállalat terve a Cornexi márka újrapozícionálása és a gyártókapacitások összevonása, fejlesztése. A cég termelése Enyingről az egyik székesfehérvári ipari parkba költözik egy 8000 négyzetméteres, saját tulajdonú gyárcsarnokba, ahol a kezdeti időszakban mintegy 3000 négyzetmétert veszünk birtokba – mondta Buday Bernadett, a Cornexi Food Kft. értékesítési és marketing igazgatója. Tenk Tamás cégvezető hozzátette: a székhelyváltással párhuzamosan a gyártókapacitás is bővülni fog az év második felére, ezáltal a foglalkoztatottak létszáma elérheti a 100 főt is. A beruházások összértéke meghaladja a 600 millió forintot.
A Cornexi Magyarország egyik legnagyobb müzli- és müzliszelet-, valamint gabonapehely-gyártójaként lett ismert az 1990-es év második felétől. A Cornexi-csoport mélyrepülése 2002-ben kezdődött. A működéshez szükséges nyersanyag nagy részét hitelből vásárolták, ráadásul az árverseny miatt drágán vettek és önköltség közeli áron értékesítettek. Ilyen célra évente mintegy kétmilliárd forint hitelt vettek fel. Tetézte a bajokat, hogy 2002-ben ugyancsak hitelből kezdtek hozzá a dunaföldvári malom – 600 millió forint értékű – kapacitásbővítő rekonstrukciójához is. A Cornexi-csoport 2008-ra működésképtelenné vált, az egyes vállalatokat felszámolták, illetve értékesítették.
Az új magyar tulajdonosok 2009 novemberében vásárolták meg az enyingi gyártótelepet, a termelőeszközöket, illetve a Cornexi márkanév tulajdonjogát. A befektetők az elmúlt néhány évben újraszervezték, s stabilizálták a vállalat működését. A cég jelenleg éves szinten mintegy 960 millió forint árbevétellel rendelkezik, 45 embernek ad munkát, s különböző gabonapelyheket és müzliszeleteket gyárt a hazai piacra, nem csak Cornexi márkanév alatt. Termékei elérhetőek a Tesco, az Auchan és a Coop országos hálózatában.
A Cornexi termékek disztribúcióját a vállalat saját csapata végzi, az idei évtől az értékesítési pontok jelentős növelése az elsődleges cél.