Vállalkozás hvg.hu 2015. február. 26. 09:28

Mennyit ér egy jó ötlet?

A kockázati tőkebefektetők válasza sokszor lelombozó, hiszen „ötlete mindenkinek van”, egy ötletből sikeres vállalkozást csinálni már komoly háttértudás és megfelelő szakmai támogatás eredménye. Az ehhez szükséges tudás megszerzésében segíthet a DBH SeedStar startup inkubátor és a LEWIS PR közös kezdeményezése, a Seed Star Battle startup verseny, amelyben olyan szakemberekkel ismerkedhetnek meg a résztvevők, akik segíthetnek az ötletük vagy termékük fejlesztésében, piacra lépésében. A verseny nyereményei között 1 millió forint értékű mentor program, PR szolgáltatás és prágai régiós startup workshopon történő bemutatkozási lehetőség is szerepel.

Elrajtolt a DBH SeedStar és a LEWIS PR közös kezdeményezése, a Seed Star Battle startup verseny: a rendezvény részleteit szerdán ismertették a szervező cégek, valamint a verseny nemzetközi zsűrijének képviselői Budapesten. A Seed Star Battle startup verseny fő célja, hogy lehetőséget teremtsen a startup vállalkozóknak annak felmérésére, mennyire versenyképesek a piacon, és miben kell fejlődniük, hogy egy valóban sikeres vállalkozás tulajdonosai legyenek.

A rendezvénysorozat keretében a szervezők nemzetközi juttatási csomaggal segítik a startup vállalkozásokat. A Seed Star Battle a mentorálási, infrastrukturális és PR tanácsadói nyereményeken túl a győztes csapat részt vehet a LEWIS PR által szervezett prágai régiós startup rendezvényen. Ennek során a DBH SeedStar, valamint a cseh és lengyel partnerek által szervezett workshop keretében nemzetközi mentorokkal és befektetőkkel is találkozhatnak a nyertesek, akik által további inspirációhoz, gyakorlati tudáshoz, illetve akár befektetési lehetőséghez is juthatnak.

„Tapasztalataink alapján nem elég, ha valaki innovatív vállalkozó, világmegváltó gondolatokkal. A Seed Star Battle versenyt is azért hoztuk létre, hogy lehetőséget teremtsünk a startup vállalkozóknak annak felmérésére, mennyire versenyképesek a piacon, és miben kell fejlődniük, hogy egy valóban sikeres vállalkozás tulajdonosai legyenek” – mutatta be a kezdeményezést a dr. Erdei Sándor, a DBH Group alapító-vezérigazgatója. „Egy másik nemzetközi felmérés alapján a versenyeken részt vevő startupok közel 60 százaléka marad fenn az elkövetkezendő 5 évben, esetleg fel is vásárolják. Ennek hátterében valószínűleg a versenyhez kapcsolódó mentorálás és kapcsolatépítés húzódik meg, amelyet mi is nyújtunk a program során” – tette hozzá.

„Azt tapasztaltuk, hogy bár az innovatív vállalkozók saját területükön rendkívül felkészültek, és kiváló vállalkozási ötletekkel rendelkeznek, ezeket nem mindig tudják hatékonyan bemutatni, ami nehezítheti mind a termék fejlesztését, mind a későbbi tőkebevonást a befektetői prezentálások során. Mi abban szeretnénk segítséget nyújtani, hogy a sikerhez szükséges üzleti kommunikációt fejlesszük, ami magában foglalja az adott termék szempontjából releváns kommunikációs csatornák felmérését, az ezeken keresztül történő kommunikáció felépítését, a megfelelő üzenetek kiválasztását, valamint a tartalmi és arculati anyagok összhangját, hogy már akkor egy komoly vállalat benyomását kelthesse a startup, amikor még esetleg bejegyzett céggel sem rendelkezik” – mutatta be a startupoknak nyújtott szolgáltatásaikat Zorigt Batjin, a LEWIS PR magyarországi vezetője.

A csapatok esetében vizsgálni fogják az ötlet eredetiségét, a piacra jutási potenciált, a célcsoport felvevőképességét, az üzleti modell helytállóságát, a csapat kockázatkezelését és a könyvelési tételek átgondoltságát egyaránt. A versenyre április 17-ig várják a szervezők a 2 évnél nem régebbi, magyar tulajdonban lévő innovatív vállalkozások jelentkezését.

Az érdeklődők a www.seedstarbattle.com weboldalon jelentkezhetnek, illetve itt találhatják meg a részletes pályázati feltételeket, illetve a nyereményeket is.

Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.