Újabb lábat növeszt a Hennes & Mauritz (H&M), a második legnagyobb európai divatlánc belép a kozmetikai piacra is. Idén mintegy 900 üzletükben jelennek meg kozmetikai termékeik. A vállalat tavalyi eredményei a várakozásokat meghaladóan jók lettek.
A H&M új piaci szegmensre lép be, idén mintegy 900 boltjukban jelennek meg kozmetikai termékeik. A vállalat a tevékenységi köre szélesítésével reagál az intenzívebbé váló versenyre, és jön ki H&M Beauty néven a kozmetikumokkal. Smink, test- és hajápoló termékek széles választékát kínálva nagyjából 40 ország 900 H&M üzletében tervezik idén bevezetni kozmetikai termékcsaládjukat.
Európa második legnagyobb ruhakereskedő lánca új üzletek és webáruházak nyitásával tudta növelni bevételeit tavaly. A negyedik negyedévben különösen nagy volt a fejlődés a világ 55 országában összesen 3511 üzletet működtető cégnél – írja a Franchiseportal. A szeptembertől novemberig tartó időszakban 12 százalékkal 667 millió euróra nőtt a nyereség. Ez meghaladta az elemzői várakozásokat.
Mindeközben élesedett a verseny a svéd vállalat körül: a fő riválisok a spanyol Inditex (Zara, Bershka, Pull&Bear), az online működő brit Asos, valamint az ír Primark.
A svéd divatmárka korábban már bejelentette, 2015-ben elindul a H&M online áruháza Magyarországon, illetve további 8 európai piacon: Belgium, Bulgária, Cseh Köztársaság, Románia, Szlovákia, Lengyelország, Portugália és Svájc.