2015. február. 10. 14:49 MTI Utolsó frissítés: 2015. február. 10. 16:31 Vállalkozás

Elpezsgett a Coca-Cola ereje a dollár miatt

Az amerikai Coca-Cola vállalat nettó profitja 55 százalékkal esett éves alapon számolva 2014 utolsó negyedévében. A nettó nyereség 770 millió dollár lett az egy évvel korábbi azonos időszak 1,70 milliárd dollárjához képest.

Az adózás előtti nyereség éves szinten 52 százalékkal esett, és 1,07 milliárd dollár volt 2014 október–decemberében. Az üzemi eredmény 1,45 milliárd dollár volt 31 százalékos csökkenés után, a bevétel 2 százalékkal mérséklődött, és 10,87 milliárd dollár lett.

A szénsavas üdítőitalok eladásai 1 százalékkal, a szénsavmentes üdítőitaloké 2 százalékkal nőttek 2014 negyedik negyedévében. A vállalatnál zajló szerkezeti átalakítások és az amerikai dollár árfolyamváltozása más nemzetközi devizákkal szemben viszont rontott a negyedéves eredményen.

A Coca-Cola negyedéves jelentése szerint 2015 az átalakulásról fog szólni számukra, ahogy igyekeznek megvalósítani költségcsökkentő programjukat. A devizapiaci árfolyamváltozások idén is kedvezőtlenül érinthetik a céget.

A vállalat részvényenkénti nyeresége 17 cent lett 2014 utolsó negyedévében, de a korrigált, egyszeri tételektől megtisztított részvényenkénti nyereség 44 cent volt. A Thomson Reuters által megkérdezett elemzők 42 centes korrigált részvényenkénti nyereséget vártak, ezért a Coca-Cola részvényárfolyama 4,12 százalékkal nőtt kedd délután a tőzsdén kívüli forgalomban.

hvg360 Tiszai Balázs 2024. december. 18. 17:45

Úgy felforgatta a dubaji csoki a pisztáciapiacot, hogy a törököknek már a baklavára se telik

A trendi csoki egyik összetevője a pisztáciakrém, a TikTokról indult mánia pedig akkora keresletet korbácsolt neki, hogy az alapjául szolgáló magvak – amúgy épp csökkenőben lévő – ára meredeken nőni kezdett, nem kis részben a török piacon hirtelen megjelent spekulánsoknak köszönhetően. A pisztáciafarmerek örülnek, a török fogyasztók meg csak a fogukat szívják az új lendületet kapó élelmiszer-infláció miatt.