A Huawei 2016 közepéig további 140 ezer magyar háztartásba juttatja el a közösségi hálót, amelyek közül sok olyan régiókban található, ahol eddig nem használtak szélessávú internetet.
A Huawei bejelentette, hogy tovább erősíti pozícióját Magyarországon: a vállalat 140 ezer háztartásban építi ki országszerte optikai kábelre a vezetékes távközlési hálózatot 2016. június végéig olyan régiókban is, ahol eddig nem használtak szélessávú internetet. A beruházás értéke közel 10 milliárd forint.
A vállalat 200 millió eurót – mintegy 65 milliárd forintot – fektetett be Magyarországon, amivel a második legnagyobb kínai befektetővé vált Magyarországon. Termékeit és szolgáltatásait jelenleg Magyarország lakosságának durván a fele használja, a cég ügyfelei között tudhatja Magyarország valamennyi nagy távközlési szolgáltatóját. Az anyacég 2009-ben hozta létre hazánkban Európai Ellátó- és Logisztika Központját (ESC). Itt gyártják, és innen szállítják ki az okostelefonok kivételével a Huawei portfóliójában szerepelő valamennyi terméket közel 55 célországba. Szintén itt kezdte meg működését tavaly a cég internet alapú televíziózás technológiai megoldásainak fejlesztésével foglalkozó nemzetközi innovációs központja is.
Tavaly a magyar leányvállalat 10 éves történetének eddigi legnagyobb forgalmát könyvelhette el: a teljes forgalom 36-38 milliárd forint között alakult, amely 18 százalékos növekedést jelent a korábbi üzleti évhez képest. Az idei év tavaszán Zheng Wei Feng személyében új vezérigazgató érkezik a Huawei Technologies Hungary élére.
Ha szeretne további hasznos híreket olvasni, hírlevelünkre feliratkozva megteheti!