Vállalkozás MTI 2014. november. 21. 07:08

Belső tanulmány: bukta lenne a fővárosi taxis cég

Ha a főváros a piacon a jelenlegi egyensúlyt kimozdító változást szeretne elérni, akkor mintegy 1000 szerződéses taxist kellene begyűjtenie, akikkel havi 200 ezer fuvart kellene bonyolítania, ami nem túl reális – derül ki a városüzemeltetés tájékoztatójából, amelyet a Fővárosi Közgyűlésnek készítettek.

Nem javasolja a városüzemeltetési főosztály (vf) a Fővárosi Közgyűlés számára, hogy létrehozzon és üzemeltessen egy teljes egészében fővárosi önkormányzati tulajdonban lévő taxis céget – írja a Népszabadság az önkormányzat oldalán fellelhető dokumentumokra hivatkozva.

Az újság pénteki cikke szerint a jövő heti fővárosi közgyűlés napirendi pontjai között szerepel egy ilyen vállalat felállításának kérdése.

A vf összefoglalójában rámutat, hogy a fővárosban 5000 engedéllyel rendelkező vállalkozó dolgozik. A taxisok 90 százaléka valamelyik fuvarszervezőhöz tartozik. Jelenleg a legnagyobb cégnél mintegy 800 taxis teljesít szolgálatot. 

MTI / Marjai János

Ezek alapján, ha a főváros a piacon a jelenlegi egyensúlyt kimozdító, érzékelhető változást kívánna elérni, akkor mintegy 1000 szerződéses taxist kellene begyűjtenie, akikkel havi 200 ezer fuvart kellene bonyolítania. Mindez azonban a tájékoztató szerint nem nevezhető reálisnak. 

Ráadásul egy ilyen vállalat felállítása – ha piaci alapokon zajlana – igen komoly forrásokat követelne. Például a címkiadáshoz szükséges informatikai rendszert is ki kellene alakítani, s várhatóan – a sofőröket nem számítva – egy 70 fős állományt is fel kellene venni. Mindez csaknem 400 millió forintba kerülne, s akkor még nem esett szó a forgótőkeigényről, amit a tájékoztató egymilliárd forintra tesz. Ezenfelül egy ilyen cég létrejötte tulajdonosi háttere miatt etikai és versenyjogi problémákat vethet fel – ismerteti az újság.

hvg360 Ballai Vince 2024. december. 23. 17:30

150 millió légy egy csapásra – indul az első hazai lárvagyár, amelyről Áder János is szuperlatívuszokban beszél

Euró tízmillókból épült fel Magyarország első lárvafarmja, ahol légylárvák milliárdjainak segítségével állítanak elő prémium minőségű fehérjét szerves melléktermékekből. Ki fogja felvásárolni tonnaszám a lárvákat? Mitől fenntarthatóbb a rovarfehérje a hagyományosnál? Mit keres egy híresen rovarfób ország exállamfője a lárvagyár átadóján? Egyáltalán, hogyan hizlalják a takarmánylárvát? Ez a gyáravatás más volt, mint a többi.