Ha a főváros a piacon a jelenlegi egyensúlyt kimozdító változást szeretne elérni, akkor mintegy 1000 szerződéses taxist kellene begyűjtenie, akikkel havi 200 ezer fuvart kellene bonyolítania, ami nem túl reális – derül ki a városüzemeltetés tájékoztatójából, amelyet a Fővárosi Közgyűlésnek készítettek.
Nem javasolja a városüzemeltetési főosztály (vf) a Fővárosi Közgyűlés számára, hogy létrehozzon és üzemeltessen egy teljes egészében fővárosi önkormányzati tulajdonban lévő taxis céget – írja a Népszabadság az önkormányzat oldalán fellelhető dokumentumokra hivatkozva.
Az újság pénteki cikke szerint a jövő heti fővárosi közgyűlés napirendi pontjai között szerepel egy ilyen vállalat felállításának kérdése.
A vf összefoglalójában rámutat, hogy a fővárosban 5000 engedéllyel rendelkező vállalkozó dolgozik. A taxisok 90 százaléka valamelyik fuvarszervezőhöz tartozik. Jelenleg a legnagyobb cégnél mintegy 800 taxis teljesít szolgálatot.
Ezek alapján, ha a főváros a piacon a jelenlegi egyensúlyt kimozdító, érzékelhető változást kívánna elérni, akkor mintegy 1000 szerződéses taxist kellene begyűjtenie, akikkel havi 200 ezer fuvart kellene bonyolítania. Mindez azonban a tájékoztató szerint nem nevezhető reálisnak.
Ráadásul egy ilyen vállalat felállítása – ha piaci alapokon zajlana – igen komoly forrásokat követelne. Például a címkiadáshoz szükséges informatikai rendszert is ki kellene alakítani, s várhatóan – a sofőröket nem számítva – egy 70 fős állományt is fel kellene venni. Mindez csaknem 400 millió forintba kerülne, s akkor még nem esett szó a forgótőkeigényről, amit a tájékoztató egymilliárd forintra tesz. Ezenfelül egy ilyen cég létrejötte tulajdonosi háttere miatt etikai és versenyjogi problémákat vethet fel – ismerteti az újság.