Sokmilliós saller az Aldinak a nemlétező nyomtatóbizniszért
A versenyhivatal 10 milliós bírsággal kínálta meg az Aldit, mert a népszerű fapados áruházlánc reklámjaiban elhallgatta, hogy a Canon nyomtatót, illetve az azt helyettesítő terméket nem fogja tudni a fogyasztók rendelkezésére bocsátani.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) csalogató reklám miatt bírságolta meg az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt.-t (Aldi), mert megállapította, hogy az egyik akciója során megjelenő reklámjaiban elhallgatta azt, hogy a Canon nyomtatót, illetve az azt helyettesítő terméket nem fogja tudni a fogyasztók rendelkezésére bocsátani. A jogsértés elkövetéséért 10 millió forint bírságot szabott ki a GVH. Az Aldi 2013. szeptember 29. és 2013. október 2. között akciós újságjában, üzleteiben elhelyezett plakátokon, internetes honlapján és elektronikus hírlevelében hirdette a Caono Pixma MG2255 multifunkciós nyomtatót 11 900 forintos áron.
A GVH megállapította, hogy a népszerű diszkontlánc hetekkel az akció meghirdetése, a reklámújság nyomdába adása előtt rendelkezett információval arról, hogy beszállítója Magyarország számára egyáltalán nem tud szállítani a Canon multifunkciós nyomtatóból, a nevezett nyomtatóból nem rendelkezett készlettel az akció során, helyettesítő terméket nem biztosított az akció ideje alatt.
A versenyhivatal azt is megállapította, hogy az Aldinak tudnia kellett volna, hogy a fogyasztók széles körét elérő akcióban népszerűsített terméket az akció időtartama alatt nem fogja tudni szolgáltatni, és a terméket más vállalkozástól sem fogja tudni beszerezni, s ezt a körülményt nem szerepeltette a kommunikációjában, e tényt elhallgatta a fogyasztók elől.
A GVH a bírság kiszabása során a reklámköltség összegét vette a bírság alapjául, valamint súlyosító és enyhítő körülményeket vett figyelembe.
Súlyosító körülményként értékelte, hogy az Aldival szemben korábban is megállapították, hogy a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, az eljárás alá vont magatartása felróható volt, valamint figyelembe vette az akció image-értékét, becsalogató hatását.