Szponzorbevételei és a megjelent reklámok után a Szigetnek, a Forma-1 magyarországi futamának, és a Magyar Olimpiai bizottságnak is reklámadót kellene fizetnie, de az még nem derült ki egyértelműen, hogy a jogszabályt valóban így kell-e értelmezni – írja a Népszabadság.
Több olyan vállalkozást és szervezetet is reklámadó-fizetési kötelezettség terhelhet a reklám- és szponzorbevételek után, akik még maguk sem tudják, hogy valójában kell-e fizetniük – ez derül ki a Népszabadság keddi cikkéből.
Szponzorbevételei után a Sziget Kft.-t is érinti a reklámadó, a cégvezető Kádár Tamás a Népszabadságnak azt mondta, hogy nem tudják, rájuk vonatkozik-e az adó, ezért állásfoglalást kértek a nemzetgazdasági minisztériumtól, de addig is az augusztusban esedékes pár millió forintra rúgó adót befizették. A Sziget Kft. milliárdos szponzorbevételre tesz szert évente a fesztiváljaiból.
A BKK is reklámadóköteles, a hirdetési bevételei a napilap szerint 838,3 millió forintot tesznek ki, ami után idén 3,383 millió forint adót kell fizetnie.
Kérdés az is, hogy a Magyar Olimpiai Bizottság, amely saját szponzorainak a logóját közzéteszi és népszerűsíti, köteles-e reklámadót fizetni, mint ahogyan arra is várja a választ a Népszabadság a gazdasági tárcától, hogy a Forma-1 Magyar Nagydíj reklámjai után ki fizet reklámadót.
A Népszabadság pendítette meg korábban, hogy elvileg az FTC és a Videoton is fizethet reklámadót a szponzorbevételek (például a stadionnév eladása) után, de hogy ez tényleg rájuk is vonatkozik-e, arra még nem válaszolt a NAV a napilapnak.