Vállalkozás Szántó Péter 2014. augusztus. 19. 10:25

Nyírd ki a márkádat, hogy jobban felépíthesd!

Sok apró, meglepő praktika létezik a brandépítés hatékonyságának növelésére, egy kreatív elmétől azonban egészen megdöbbentő tippet kaptunk.

Amerikában szerencsém volt találkozni Fabian Geyrhalterrel, egy osztrák származású kreatív elmével, akié az egyik legsikeresebb Los Angeles-i brandingügynökség, és aki levezette a címben jelzett technikát. A márka megölése nem olyan tragikus, mint amilyennek elsőre hangzik, de mire jó egyáltalán?

A szerzőről
Szántó Péter igazi közösségi ember. Szakterülete a személyes tartalom a tömegkommunikációban. A University of Southern California StartUp képzésén tanult. Cége, a B Creative, digitális üzletfejlesztéssel foglalkozik. Péter kis-, és nagyvállalatoknak - mint OTP, Fashion Street és TripTrotting - ad közösségi média-, és mobil területen tanácsokat; előadója a Kürt Akadémiának, Internet Hungary-nek, a 2013-as TEDxYouth-nak.

Hiszem, hogy mindig szükséges a hosszú távú vízió éppúgy, mint a rövid távú. Ahogy tudom milyen lépéseket kell tennem ma, úgy érdemes felkészülni a holnapra, és megírni előre a saját márkánk „gyászbeszédét”, már az alapítás szakaszában. A beszéd lényege, hogy összefoglaljuk a pozitív tulajdonságokat, ami lehetőséget ad, hogy felfedjük a márka „lelkének” szélesebb körű társadalmi hasznát, így bele tudunk gondolni, milyen örökséget hagy maga után, így már ideje korán tudatosítjuk magunkban a brand értékeit. Egy márka ugyanis csak akkor képes hosszú távú pozitív hatást kifejteni, ha annak jelentős társadalmi vonatkozása is van, változást hoz az emberek életébe. Ez az, amiért a gyászbeszéd nagyon hatékony eszköz lehet a brandépítés kezdeti szakaszán, ráadásul nem csak hasznos, de egyben szórakoztató feladat is.

Mr. Geyrhalter sokéves tapasztalata és tevékenysége során felfedezett egy másik, de legalább ennyire fontos gyakorlatot: vállalkozásunk halálának elképzelését, éppen csak, ahogy a brand esetében. Ez ugyanis felfedi majd hosszú távú céljainkat: vajon megvásárolja majd cégünket a MediaMarkt vagy a Facebook? Felfejlesztik és szétosztják a piacon? Marissa Mayer portfóliójának részei leszünk, és jutányos árat vásárolnak fel? Vajon a Yahoo! mit kezd majd velünk? Mi az 5 vagy 10 éves üzleti tervünk? Ha egyszer eljön a vége, hogyan szeretné, hogy megtörténjen? Ez a kis fantáziajáték nagy segítséget nyújthat a business- és brandstratégia kialakításában.

Ezek mellett pedig ki kell találni, hogy az 5 vagy 10 éves terv érdekében mit kell ma, holnap vagy egy hét és egy hónap múlva tenni. Lehet, hogy ma egy gyászbeszéd megírása, holnap pedig 5 ügyféltalálkozó vagy csak egy jó alvás hétvégén. Tudnunk kell, miként tudjuk a céljainkat apró lépésekkel elérni. Ehhez pedig a fent leírt módszer egy komolytalannak tűnő, de annál hasznosabb segédlet lehet.

 

 

hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 03. 19:45

„Szüleink és nagyszüleink rutinszerűen spóroltak” – de lehet-e egyszerre takarékoskodni és egészségesen étkezni?

Érezhetően tovább drágultak az élelmiszerek, sokaknak kell még szorosabbra húzni a nadrágszíjat, és ez nem kellemes érzés. Balázs Barbara újságíró és takarékos gasztroblogger könyve útmutató ahhoz, hogyan lehet a házikoszttal takarékoskodni, milyen a mértékletes konyha, és hogyan győzhetjük le a kisebbségi komplexusainkat, ha főzésről van szó. <strong>Mit érdemes megtartani a régi idők szokásaiból</strong>, és hogyan spóroljanak, akik speciális diétára szorulnak?