2014. július. 14. 08:48 hvg.hu Utolsó frissítés: 2014. július. 14. 10:35 Vállalkozás

Tanácstalan az Avon a magyar reklámadó miatt

Ha elkészül a reklámadó törvény végső szövege, az Avon Cosmetics Hungary állásfoglalást fog kérni, hogy az ingyenes katalógusai után is kell-e fizetni az adót – írta a Világgazdaság.

Tanácstalan a reklámadóval kapcsolatban Radeczky Zoltán, az Avon Cosmetics Hungary Kft. ügyvezető igazgatója – közölte a VG.

A cégvezető a lapnak azt mondta, a reklámadó két területen is érintheti a céget, amely a közvetlen értékesítő piac legnagyobb kozmetikai szereplője a 11 milliárd forintos belföldi forgalmával. Az egyik terület az internetes hirdetés, hiszen a legutolsó jogszabály szerint az erre havi 2,5 millió forintnál többet költők fizetni fognak. A másik a saját előállítású reklám – az Avon ugyanis katalógusokat ad ki, amiben a termékeit reklámozza.

Radeczky szerint a katalógusok akár saját előállítású reklámnak is minősülhetnek, ami 500 millió forint fölött adóköteles, és ezt az Avon valószínűleg meghaladja. A katalógusból egyébként havi 100-150 ezer darabot ingyen juttatnak el a leghűségesebb vásárlóikhoz, a többi 300-400 ezret pedig azoknak a tanácsadóknak nevezett értékesítőknek adják el, akik úgy gondolják, több brosúrával nagyobb forgalmat érhetnek el.

Ha elkészül a törvény végső szövege, a társaság állásfoglalást fog kérni, hogy ezek közül csak az ingyen adott katalógus minősül-e saját reklámnak, vagy az is a törvény hatálya alá tartozik, amit értékesítenek. Ebben az esetben az időtényező igen fontos, hiszen augusztus huszadikáig az első bevallást meg kell tenni az év első napjától kezdődő időszakra.