Biztos a legtöbb munkavállaló életében eljön az a pont, amikor felmond a munkahelyén. Ugyanakkor koránt sem mindegy az, hogy a kilépést hogyan is tesszük meg. Tippek az elegáns távozásra.
A Business Insider összeszedett pár tippet arra vonatkozólag, hogy mit kell mindenképp megtenni, illetve elkerülni akkor, amikor azt fontolgatjuk, hogy felmondunk munkahelyünkön.
Először is, ha a főnökünkkel, vagy a pozíciónkkal van problémánk a cégen belül, akkor érdemes először a HR-rel beszélni, hátha megoldást tudunk találni a rossz helyzetre, és tudunk a vállalatnál maradni. Ha mégis a felmondás mellett döntünk, akkor mindenképp meg kell nézni a munkaszerződésünket, hogy abban milyen kikötések állnak (például felmondási idő). Kerüljük az érzelmeket a felmondólevélben: legyünk tömörek, mondjuk el, mikor távozunk, hogy átadjuk a munkát a helyünkre érkezőnek, és hogy hálásak vagyunk az eddig ott eltöltött időért, tréningekért.
Mondjuk ugyanazt a főnökünknek, illetve a kollégáknak, amikor távozunk: két különböző történet kellemetlenséget szülhet, ez pedig azért lehet gond, mivel elképzelhető, hogy referencialevelet fogunk kérni korábbi főnökünktől. A távozásunk belentésekor üljünk le a főnökünkkel kettesben és adjuk oda felmondólevelünket, legyünk itt is teljesen professzionálisak, csak semmi hőbörgés. Érdemes azt is megnézni, hogy mennyi pénzzel, bónusszal lóg még nekünk a vállalat, ezeket a pénzeket ne hagyjuk beragadni.
Semmiképpen ne kürtöljük szét a közösségi média különböző felületein, hogy a főnökünk mennyire borzasztó, ugyanis később még elképzelhető, hogy találkozni fogunk vele, és a segítségére lesz szükségünk. Ne vitázzunk hangosan, ordibáljunk főnökünkkel: a beszélgetés igen hamar az interneten végezheti, ez pedig kellemetlen lehet számunkra.
Semmiképp ne úgy lépjünk ki munkahelyünkről, hogy senkinek nem szólunk egy szót sem. Ez a kollégákkal szemben sem fair. Puffogó e-mailt se írjunk az utolsó nap, ezzel is csak saját magunk alatt vágjuk a fát.