Lezárult a Sanoma Media Budapest Zrt. eladása, a teljes vételár egyösszegű kifizetésével a Centrál Csoporté Magyarország legnagyobb print- és online kiadóvállalata. Az új tulajdonos 5-10 éves távon tervez médiapiaci befektetésével, és Centrál Médiacsoport Zrt. néven, nyereségesen kívánja tovább működtetni a vállalatot. Szabó György vezérigazgató helyét az új tulajdonos képviseletében Varga Zoltán veszi át, aki kedden már meg is tartotta bemutatkozó tájékoztatóját.
Távozik a Sanomától Szabó György vezérigazgató, aki 22 éve, vagyis indulása óta vezette a céget. Helyét Varga Zoltán, a Sanomát felvásárló Centrál Csoport vezérigazgatója és tulajdonosa veszi át, a pénzügyekért pedig gazdasági igazgatóként Székely László felel majd. Információink szerint a többi vezető egyelőre a helyén marad – derült ki az új tulajdonos kedd délutáni tájékoztatóján.
Az összehívott munkatársaknak tartott tájékoztatón Varga Zoltán elsődleges célként azt jelölte meg, hogy a magyar médiapiac legnagyobb print- és online kiadóvállalatát hosszú távon, nyereségesen üzemeltessék tovább. Információink szerint érintőlegesen utalt arra is, hogy egy másik cége, a mobilparkolási rendszert bonyolító EME Zrt. alól most húzza ki a kormány saját piacát, amiről a vs.hu számolt be legutóbb.
Varga igyekezett megnyugtatni az ott dolgozókat, akiktől előtte köszönt el az eddigi finn tulajdonos képviselője és Szabó György. Utóbbi nagy tapsot kapott, úgy tudjuk, mindketten méltatták az új tulajdonos Centrált. Egy sanomás forrásunk szerint is "jó fejnek" tűnt Varga, azt ígérte, nyit majd feléjük, és számára úgy tűnt, az a "bárki bejöhet hozzám" típus. Azzal is ki szeretné ugyanis fejezni, hogy a Sanoma számára több egy újabb befektetésnél, hogy gyakorlatilag is átül a cég vezérigazgatói székébe.
A július 1-jével lezárult tranzakció során a Centrál Csoport a Sanoma Media Budapest Zrt. részvényeinek 100 százalékát szerezte meg. A magyar magánszemélyek és intézményi befektetők kezében lévő pénzügyi csoport a vételárat egy összegben fizette ki a finn anyavállalatnak. Az új tulajdonos Centrál Médiacsoport Zrt. néven működteti tovább a jövőben Magyarország egyik vezető médiavállalkozását.
A tranzakció lezárását követően a Centrál Csoport azonnal megkezdte a médiavállalkozáshoz tartozó portfólióelemek részletes átvilágítását, az egyes médiumokat, lapokat, oldalakat érintő döntéseket a pénzügyi átvilágítás és tervezés után hozzák meg. Ennek keretében átfogó reorganizációs programot indítanak, amely elsősorban a központi költségek csökkentését és vállalat működési hatékonyságának javítását célozza.