A cégvezetők többsége szerint nem lehet ellenőrizni a távmunkásokat, ezért nem is kérnek belőlük.
Bár a távmunka jelentősen csökkenti a közlekedéssel járó kiadásokat, valamint az iroda rezsiköltségeit, a munkáltatók 60 százalékát mégis jobban aggasztja az, hogy kevésbé tudja ellenőrizni alkalmazottait, akik közül sokan szerintük nem is alkalmasak az elszigetelt munkavégzésre – derül ki a Profession.hu legújabb felméréséből. Visszatérő probléma még a válaszadóknál, hogy sok esetben a technikai feltételeket nem tudják megteremteni a hatékony munkavégzéshez, ezért van szükség a fizikai jelenlétre. A válaszadók szerint leginkább az informatikai munkakörök mellett az újságírás, a marketing- és kommunikációs feladatok végezhetők távmunkában, míg a menedzseri, vezetői, a könyveléssel, pénzüggyel és ügyfélszolgálattal kapcsolatos feladatok már más kategóriába esnek. A felmérésben megkérdezett 416 munkáltató közül a kisebb, kevesebb mint 30 főt foglalkoztató cégek voltak nyitottabbak a távmunkára, míg a nagyobb, több mint 100 fős vállalatok 64 százaléka egyáltalán nem tervezi az otthonról való munkavégzés bevezetését.