Egy olyan szolgáltatás igénybe vételét is kötelezővé tette a Wizz Air az utazási irodák számára, amire nem feltétlenül van szüksége az utasnak - írta a Turizmus Online, amely szerint a légitársaság így növelte meg a jegyárakat. A beszámoló szerint az utazásszervezők az ügyben megbeszéléseket kezdtek a Wizz Airrel.
A Wizz Air módosította az üzletszabályzatát és az oldalára utazási irodás kóddal belépve magasabb repülőjegyár jelenik meg, mintha valaki magánúton foglalná le jegyét - írta a Turizmus Online több utazásszervezőre hivatkozva.
Az utazási irodák szerint ez annak tudható be, hogy ebben az esetben automatikusan hozzáadódik a jegyárhoz a nagyméretű kézipoggyászért fizetendő összeg, amit nem is lehet eltávolítani a foglalásból, így irodai foglalás esetén annak is ki kell fizetnie a nagy kézipoggyászt, aki nem is élne ezzel a lehetőséggel.
Ez egy oda-vissza útra – szezontól és úti céltól függően – akár 12 ezer forinttal magasabb árat is jelenthet utazási irodai foglalás esetén - írta a beszámoló.
![](https://img.hvg.hu/Img/b2dea50fcee14f6eb810034566fbfb2e/d3a535a5-3a35-460e-949f-9ca47a741626.jpg)
A portálnak Végh Balázs, a Quaestor idegenforgalmi igazgatója azt mondta, értesülései szerint a Wizz Air azért vezette be ezt a díjat, mert szerintük folyton csomagproblémák adódtak az utazási irodás foglalásoknál.
Hozzátette, hogy a légitársaság ezt 48 órás viteldíj-zárolási lehetőséggel és a foglalást követő 2 órán belüli ingyenes névmódosítással kompenzálja, azonban erről pontos, hivatalos információt egyelőre nem kaptak, így a két szolgáltatás használatának feltételeit és működésének mikéntjét sem ismerik.
Simon András, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége (Muisz) közlekedési bizottságának vezetője a Turizmus Online kérdésére azt mondta, hogy a szövetség megbeszélést kezdeményezett a Wizz Airrel ebben az ügyben, a légitársaság pedig gyorsan és érdemben reagált a felvetésekre. Hozzátette, hogy a Muisz érti a Wizz Air érvelését, de nem ért azokkal egyet, igy jelenleg csak a folyamatos egyeztetésekről számolhat be.
A turisztikai szaklap megkereste a Wizz Airt is, de cikkük megjelenéséig nem érkezett válasz.